نماینده شرکت تعاونی و توزیع بیمه سلامت استان قم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اتباع افغانستانی دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند+ جزئیات طرح

نماینده شرکت تعاونی و توزیع بیمه سلامت استان قم گفت: در این دوره برخلاف دوره قبل که به بیمه شدگان کارت بیمه سلامت داده شد، دفترچه بیمه سلامت صادر خواهد شد.

تمام بیمه شدگان دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند
سامان غفاری نماینده شرکت تعاونی و توزیع بیمه سلامت استان قم در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح طرح بیمه سلامت مهاجرین افغانستانی استان گفت: طرح بیمه سلامت مهاجرین بدون هیچ محدودیت در تعداد بیمه شوندگان از فردا مورخ 13 مهر در دفاتر منتخب پیشخوان دولت آغاز خواهد شد.

غفاری در ادامه با اشاره به اینکه دفترچه‌های بیمه در این طرح تنها به مدت پنج ماه از هفت مهرماه تا ششم اسفندماه اعتبار دارد، تصریح کرد: مراجعه کنندگان در قالب سه گروه بیماران خاص، خانواده‌های آسیب پذیر و افراد معمولی با سه تعرفه حق بیمه مجزا ثبت نام می‌شوند.

وی در مورد چگونگی شناسایی این سه گروه بیان داشت: مبتلايان بیماری‌های خاص و نیز خانواده‌های آسیب پذیر با مراجعه به  اداره اتباع استان و تکمیل فرم مربوطه و ثبت در سیستم وزارت کشور از پرداخت حق بیمه معاف و تنها مبلغ 45000 ریال برای حق بیمه پنج ماهه خود پرداخت می‌کنند.

نماينده شرکت تعاونی و توزیع بیمه سلامت استان قم با یادآوری اين موضوع که بایست در این طرح تمامی اعضای خانواده که شامل زن و شوهر به علاوه فرزندان زیر 18 سال می‌شود ثبت نام کنند، اضافه کرد: بیمه سلامت یک طرح استانی است و تنها دارندگان کارت‌های آمايش 10-11 و دارندگان برگه‌های تردد بین شهری معتبر در این طرح ثبت نام کنند.

غفاری در ادامه متذکر شد: در این دوره برخلاف دوره قبل که به بیمه شدگان کارت بیمه سلامت داده شد، دفترچه بیمه سلامت صادر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این دفترچه 18 برگه خواهد بود و در صورت اتمام برگه‌ها، دفترچه جدید صادر خواهد شد.

 غفاری در پایان با بیان این موضوع که تاريخ پایان این طرح 6 اسفند ماه سال جاری می باشد خاطر نشان کرد: تعلل در نام نویسی این طرح تنها به ضرر بیمه شونده خواهد بود و از اعتبار دفترچه بیمه شخص بیمه شونده کاسته خواهد شد.

گفتنی است این طرح تنها به مدت پنج ماه اجرا خواهد شد و مدیران هیچ دستور العملی برای ادامه ی این طرح دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار