از شمال افغانستان گزارشهای ضدونقیضی در مورد درگیری بین نیروهای دولتی و گروه طالبان در شهر قندوز رسیده است.

طالبان می‌گویند به مرکز شهر قندوز نزدیک شده؛ وزارت دفاع افغانستان تکذیب می‌کند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، برخی رسانه‌های محلی در افغانستان گزارش داده‌اند که طالبان میدان مرکزی قندوز را به تصرف خود درآورده و پرچم خود را در آن به برفراشته‌اند.

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفته که ستیزه‌جویان طالبان به میدان مرکزی شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز نزدیک شده‌اند، اما هنوز خود این میدان را به تصرف خود درنیاورده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در حساب کاربری خود در توییترش مدعی شده که این گروه میدان مرکزی شهر قندوز و اطراف آن را به کنترل خود درآورده است.

اما محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع، در مصاحبه‌ای با بی‎بی‌سی خبر تصرف میدان مرکزی شهر قندوز را تکذیب کرد.
پیشینه خبر

پیش از ظهر روز روز دوشنبه (۱۲ میزان/مهر) منابع مختلف به بی‌بی‌سی گفته بودند که طالبان شماری از محلات شرقی و غربی شهر قندوز را به کنترل خود درآورده‌اند، اما مقام‌های دولتی از مقاومت شدید نیروهای امنیتی در برابر این گروه خبر داده بودند.

پیش از این این شاهدان به بی‌بی‌سی گفته‌اند که با ورود طالبان به این محلات، آنها در خانه‌های مردم سنگر گرفته و از آن جا به سوی نیروهای دولتی شلیک می‌کنند و در مقابل این نیروها هم از زمین و هوا به سوی آنها تیراندازی می‌کنند.

محفوظ اکبری، سخنگوی پلیس حوزه شمال شرق، به بی‌بی‌سی گفت که عملیات نیروهای دولتی برای عقب زدن طالبان به دلیل نفوذ ستیزه‌جویان این گروه در خانه‌های مسکونی، "به کندی پیش می‌رود".

آقای اکبری در مورد محلاتی که طالبان ادعای تصرف آنها را کرده، گفت که این محلات "در داخل شهر نیستند"، بلکه در حومه شهر هستند. اگر چه افزود که این محلات بخشی از "ناحیه‌های" (منطقه‌های) اداری شهری شمرده می‌شوند.

منابع بیمارستانی در قندوز از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن شماری دیگر در درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان خبر داده‌اند.

گروه طالبان یک سال پیش در ششم میزان با حمله شدید از چند سو به این شهر، آن را به تصرف خود درآورد و برای چند روز بر آن کنترل داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار