مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: 12 شهرستان تحت لبه تیز خطر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام قهرمان احمدی در نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون برای احیای دریاچه ارومیه به اهمیت و جایگاه آب در ادیان مختلف اشاره کرد و گفت: در قرآن، انجیل و تورات آب اهمیت ویژه‌ای داشته که حتی در دین زرتشتیان دهم آبان ماه روز جشن آب می‌دانند.

وی با بیان اینکه کشور ایران با بحران کم آبی روبه‌رو است، گفت: استفاده از ظرفیت روحانیت بسیار موثر بوده، زیرا روحانیون با کلام فصیح خود در همه مشکلات جامعه نجات دهنده بودند.

احمدی ادامه داد: اگر دولت مردان روحانیون را در وقوع مشکلات زودتر مطلع سازند به طور یقین مشکلات ایجاد شده به کمترین آسیب خود به جامعه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 4 رکن اصلی از جمله بخش خصوصی، دولت، ظرفیت بین‌المللی و حضور مردمی وارد موضوع احیای دریاچه ارومیه شده‌اند، بیان کرد: بیشترین تأثیر حضور مردمی بوده، زیرا این حضور و احساس مسئولیت معضل خشکی دریاچه ارومیه را از بحث قومی گرایی به بحث فراملی و گفتمان ملی تبدیل کرد.

احمدی ادامه داد: با تبدیل احیا دریاچه به گفتمان ملی 29 پروژه اصلی و 101 زیر پروژه تعریف شده است که پدیده‌ای چشمگیر بوده است.

امام جمعه هریس به وقوع خطر و تحت‌الشعاع قرا دادن زندگی حداقل 14 میلیون از جمعیت به صورت مستقیم با خشک شدن دریاچه ارومیه را بیان کرد و افزود: 12 شهرستان تحت لبه تیز خطر هستند که این خطرات علاوه بر کم آبی امراض مختلف را ایجاد می‌کند.

وی به اهمیت حساس سازی این موضوع در بین مردم اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین راه برای ایجاد این حساس سازی روحانیون هستند که حضور و اثرات خود در رفع مشکلات از جمله 8 سال دفاع مقدس را نشان داده و ثابت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه هیچ رسانه‌ای به اندازه منبر اثر گذار نیست، گفت: قشر روحانی با توجه به اینکه چه چیزی را با چه اهمیت و در محضر چه کسی می‌گویند تشکل الهی هستند و مردم ایران با توجه به اینکه ارادت خاصی به روحانیت داشته از سخنان آنها تبعیت خواهند کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.