مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت ماه محرم 15 روحانی و مبلغ زکات از سوی این نهاد با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان سفیران زکات به مناطق روستایی استان اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، رضا شهرکی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار داشت: این روحانیان علاوه بر حضور و سخنرانی در آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین (ع) و ذکر مصائب اهل بیت(ع) به تشریح آثار و برکات پرداخت زکات نیز خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: هم اکنون 20 دستگاه اجرایی با برنامه ریزی هدفمند برای اجرای سیاستهای خدماتی و عمرانی مربوط به پروژه های زکات، هدایت بخشی از منابع و امکانات استانی به سمت تبلیغات، اطلاع رسانی و تشویق مردم به پرداخت زکات و بهره گیری ازظرفیتهای دهیاران و شوراهای اسلامی در امر زکات و بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف این فریضه واجب الهی با این نهاد همکاری می کنند.

وی افزود: خواست خدای متعال در اسلام بر این است تا با جدا کردن بخشی از اموال، از تعلقات دنیایی دل بکنیم و به انباشت ثروت روی نیاوریم و از فقرا غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه با همت مردم خیر و کشاورزان بیش از 10 میلیارد ریال زکات در قالب زکات مستحبی و زکات فطریه در 6 ماه نخست امسال در سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است خاطر نشان کرد: تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات در استان 38 درصد و روستای فاقد مشمول زکات 62 درصد بوده که روحانیان با آگاهی بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می توانند به رشد زکات جمع آوری شده کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اگر زکات در جامعه اجرا و نهادینه شود بخش مربوط به مشکلات اجتماعی کاهش خواهد یافت، گفت: 107 هزار خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند که یک بخش از یارانه مستقیم دولت و بخشی از طریق کمک های مردمی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: 90 درصد حامیان یتیمان غیر بومی و 10 درصد بومی سیستان و بلوچستان هستند که بخش قابل توجهی از حل مشکلات معیشتی، فرهنگی و آموزشی آنان را برعهده دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار