نمایشگاه قرآن کریم از 26 مهرماه تا یکم آبان‌ماه جاری در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در این نمایشگاه بر حوزه‌های مختلف تمرکز شده ولی بیشترین فعالیت در زمینه وقف قرآنی و تشویق مردم به این سنت حسنه خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی مصائبی با اعلام اینکه امسال نمایشگاه قرآن و کتاب به صورت تجمیع در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد، گفت: تمام سعی در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت این رویداد بزرگ شهر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن کریم با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی است، گفت: همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به برپایی چند غرفه در زمینه وقف قرآنی، ختم روزانه و تلاوت قرآن از طریق دستگاه مکانیزه قرآن، غرفه کودکان و جایزه بگیر، مشاوره وقف قرآنی و همچنین مشاوره برای تربیت کودکان قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: در این غرفه‌ها قاریان، حافظان گمنام استانی و همچنین خانواده‌هایشان حضور خواهند داشت تا بازدیدکنندگان بتوانند با این خانواده‌ها گفت‌وگو و مشاوره داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به همزمانی  این نمایشگاه با ایام محرم برنامه‌های متنوعی متناسب با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان نیز تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام مصائبی در خصوص اینکه امسال برنامه‌ریزی شده که نمایشگاه قرآن همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سالنی مجزا برگزار شود، گفت: نمایشگاه قرآن بنابه مشکلاتی از جمله مکان مناسب دو سال متوالی برگزار نشده که امسال به صورت تجمیع با نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده، اولین سالن به نمایشگاه قرآن اختصاص داده شده و بازدیدکنندگان شروع بازدید را از دستاوردهای قرآنی آغاز خواهند کرد.

گفتنی است: نمایشگاه قرآن کریم همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌‌شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.