مراسم تحلیف بیش از یکصد نفر از کارآموزان وکالت در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعود امیرمیجانی معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان ، در این مراسم ضمن تشریح محتوای سوگند نامه ، خلاصه آن را احترام به قوانین و مقررات وتعهد به مدافع حق بودن و اتخاذ رویه راستی و درستی در تمام امور حتی در امور شخصی ازسوی وکلا دانست.

امیر میجانی خطاب به کاراموزان گفت :شما امروز بنحو علن و در محضر ایزد متعال و در حضور حاضرین در جلسه و با صدای بلند بین خود و خدای خود عهد و قراردادی می بندید و متعهد به انجام تعهداتی می شوید که ضمانت اجرای آن تعهدات را آبرو، شرافت و حیثیت خود قرا می دهید و به طور کلی کرامت انسانی خود را گرو و وثیقه می گزارید.

این مقام قضائی تصریح کرد: اگر به عهد خود امروز وفادار بمانید ، منش و شخصیت فردی ، اجتماعی و جایگاه و منزلت شغل شماارتقا ء می یابدو از آفات و آسیب ها و معایب آن کاسته می شود لذا با تمام توان باید پاسدار سوگند خود بوده و آن را ملکه ذهن قرار دهید .

وی از این منظر که لازمه احترام به قوانین ،عمل به قوانین و اطلاع از قانون می باشد ،کاراموزان را به تلاش درجهت ارتقاء سطح علمی خود و اشراف پیدا کردن بر قوانین و مقررات و تفکر و تدبر در موضوعات استفاده از تجربه و دانش پیشکسوتان آن شغل توصیه نمود.

وی گفت: اگر راستی و پاکدامنی رویه باشد ،وزانت و متانت شخصیت ،عزت نفس و صفای باطن حاصل می شود و فرد را از بی حرمتی و بی نظمی و بد قولی و توسل به اقداماتی که مسیر حق را منحرف و ذهن اشخاص را مخدوش می نماید بر حذر می دارد و پیشتازی به سوی مقصد را که احقاق حق است ، به وجود می آورد و با ایفای نقش اصلی و دوری از مطامع مادی وکج روی ها رضایت خالق و مخلوق را پدید می اورد .

وی خطاب به کاراموزان وکالت گفت: به لحاظ وابستگی شغل شما با امر قضا ،با تشکیلات قضایی روابط دو سویه ای پیدا می نماید طبیعی است که در این رهگذر توقعات و انتظارات و گاه گلایه هایی مطرح می گردد .

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: محوریت انتظار و توقع جامعه قضات از وکلاءپای بند ی شما به سوگندی است که یاد می نمائیدکه پاسدار واقعی سوگند خود باشید سختی های کار برایتان شیرین و توفیق الهی نصیبتان خواهدشد .

مراسم تحلیف بیش از یکصد نفر از کارآموزان وکالت که در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان و با حضورکمالی پور نایب رئیس دوم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و هیات مدیره کانون وکلا دادگستری کرمان و تعدادی از وکلا برگزار گردید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار