لرستان؛

خسارت 100 میلیون تومانی به تجهیزات آتش‎نشانی در مهار اتش سوزی پاساژ خرم اباد

مدیرکل ستاد بحران استان لرستان گفت: 100میلیون تومان خسارت به تجهیزات آتش‎نشانی در جریان آتش‎سوزی پاساژ قائم خرم‎آباد وارد شد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ اریایی گفت: سازمان‎های آتش‌نشانی مرکز و سایر شهرستان‎های لرستان حتی یک نرد‎بان (اسنوکر) برای مهار آتش در ساختمان‎های بیش از چهار طبقه ندارند.
 
 
وی اظهار کرد: تجهیزات سازمان‎های آتش‎نشانی و خدمات ایمنی مرکز و دیگر شهرهای استان لرستان فاقد استانداردهای لازم در مقایسه با جمعیت شهری است، بر این اساس شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‎ها به ویژه در مرکز استان باید نسبت به رفع نقایص موجود در این زمینه اقدام کنند.
 
مدیرکل ستاد بحران استان لرستان با اشاره به اخذ عوارض آتش‎نشانی از سوی شهرداری‎ها در زمان ساخت واحدهای مسکونی، تجاری و ... بیان کرد: از این رو شهرداری‎ها باید نسبت به خرید تجهیزات استاندارد برای مواقع رویارویی با حوادث اقدام کنند.
 
آریایی خاطرنشان کرد: نبود تجهیزات آتش‎نشانی همچون اسنوکر توان مهار آتش در ساختمان‎های بالای چهار طبقه را در مرکز استان لرستان از مأموران آتش‎نشانی سلب می‎کند.
 
وی افزود: بالا بودن نرخ خرید تجهیزات از یک سو و محدود بودن اعتبارات دستگاه‎ها از سوی دیگر از عوامل دخیل در نبود برخی تجهیزات استاندارد در سازمان‎های آتش‎نشانی استان لرستان است.
 
مدیرکل ستاد بحران استان لرستان یادآور شد: البته در مهار آتش پاساژ قائم شهرستان خرم آباد نیروهای آتش‎نشان با در اختیار داشتن تجهیزات لازم توانستند، به خوبی آتش را مهار کنند.
 
آریایی با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات آتش‎نشانان در حین مهار آتش دچار خسارت می‎شوند، اظهار کرد: در حادثه آتش‎سوزی پاساژ قائم خرم‌آباد بیش از 100 میلیون تومان خسارت به تجهیزات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی خرم‌آباد وارد شده است.
 
وی در ادامه به وزش شدید باد طی دو روز گذشته در لرستان اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه وزش باد هیچگونه خسارتی جرحی در بر نداشته است، بلکه تنها در برخی مناطق با شکسته شدن درختان خسارت‎هایی را به شبکه‎های برق‎رسانی وارد آورده است.
 
انتهای پیام/ا
 
 
 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.