ابراز شگفتی اتحادیه عرب از دعوت نشدن به نشست پاریس در خصوص لیبی

سخنگوی اتحادیه عرب از اینکه این اتحادیه به نشست وزیران در پاریس برای بررسی اوضاع لیبی دعوت نشده است، ابراز شگفتی کرد.

ابراز شگفتی اتحادیه عرب از دعوت نشدن به نشست پاریس
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الیوم السابع، محمود عفیفی، سخنگوی رسمی اتحادیه عرب، اعلام کرد: این اتحادیه نسبت به دعوت نشدنش برای شرکت در نشست بررسی بحران لیبی که قرار است امروز (دوشنبه) در پاریس برگزار شود، شگفت‌زده شده است.

وی گفت: دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران لیبی، همواره  در راس اولویت‌های اتحادیه عرب است. وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست اخیر خود در قاهره و همچنین در نشست مشورتی برگزار شده در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر اهمیت این مسئله تاکید کردند.

سخنگوی رسمی اتحادیه عرب افزود: درخواست‌های زیادی برای ایفای نقش فعال‌تر و موثرتر اتحادیه عرب در حل بحران لیبی و ترغیب همه طرف‌های لیبیایی به دستیابی به وفاق ملی وجود دارد. مسئله‌ای که کشورهای عربی را به سوی حمایت از طرح پیشنهادی دبیرکل این اتحادیه در مورد تعیین نماینده ویژه‌ای برای پیگیری امور لیبی سوق داد.

وی در ادامه گفت: احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرف، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات بسیاری از جمله جان مارک، وزیر خارجه فرانسه، و مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی، دیدار کرد و در خصوص بحران لیبی گفتگو کرد.

سخنگوی رسمی اتحادیه عرب گفت: در این راستا، اتحادیه عرب پیش‌بینی می‌کرد برای حضور در نشست پاریس که قرار است امروز در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود، دعوت شود.

وی تاکید کرد: حمایت همه‌جانبه کشورهای عربی از تلاش برای حل بحران لیبی، شرط اساسی فراهم آمدن فرصت‌ پیروزی آن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار