مردم این استان با برخورداری از فرهنگ غنی دینی و اسلامی و پایبندی به سنت ها از نظر حجاب و عفاف در کشور سرآمد هستند و این استان در ردیف استانهای برتر کشور قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، محسن اکبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت:در طول تاریخ هرگاه جای خوب و بد با یکدیگر تغییر کرده مردم آن زمان دست به طغیان زده و کسانی را که عامل منکر بودند کنار گذاشته و گروه دیگری را جایگزین آن کردند.

وی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم به قیام امام حسین(ع) که به منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است اشاره کرد و افزود: ما به عنوان یک مسلمان باید راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم تا منکراتی که در جامعه گاهی دیده می شود از بین برود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه دوران زیادی از رحلت پیامبر اکرم(ص) نمی گذشت رهبرانی فاسد بر جامعه اسلامی حاکم شدند و سعی داشتند مسیری را که اسلام ترسیم کرده بود تغییر دهند در حدی که بنا بود امام حسین(ع) را در هنگام طواف خانه خدا به شهادت برسانند.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: به لطف پروردگار این قانون در سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیر مراحل اجرایی این قانون در حال انجام و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در استانها تشکیل شده بطوری که هم اینک 18 نفر در این استان عضو ستاد یادشده هستند.

اکبری بیان کرد: کسانی که کار امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند ابتدا آموزش خاص در این زمینه را فرا می گیرند و سپس برای آنان کارت آمر به معروف صادر می شود تا با تذکر لسانی افراد را از منکر به معروف هدایت کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از مدارس سیستان و بلوچستان زنگ هفته امر به معروف و نهی از منکر همراه با سخنرانی در این زمینه نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار