ارومیه؛

نمایشکاه دستاورد های تیپ 41 مستقل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شد

نمایشگاه تجهیزات و دستاورد های تیپ 41 مستقل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشارکت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در محوطه این دانشگاه شروع بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛در آیین افتتاح این نمایشگاه که با اعلان عزای ماه محرم همراه بود، عزیز جوان پور  ضمن خیر مقدم و  عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه عزای سید و سالار شهیدان،امام حسین (ع) را یک الگو برای تمام شهدا بیان کرد و گفت:«واقعه کربلا سرمشقی برا آزادگی و جوانمردی است و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز با الگو قرار دادن شهدای کربلا عامل جاودانگی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تشکر و قدر دانی از عوال برپایی این نمایشگاه،ابراز امیدواری کرد تعامل بین دانشگاه آزاد با ارتش محکم و قوی تر شود تا بتوان دستاورد های هشت سال دفاع مقدس را به جوانان معرفی کرد.

دکتر محمود بابازاده  برگزاری چنین نمایشگاهی را در سطح استان بی نظیر عنوان کرد و افزود:«با عنایت رییس دانشگاه آزاد استان و به همت فرماندهی محترم تیپ 41مستقل ارومیه جناب سرهنگ جواد باجلانی تجهیزات و دستاوردهای این ارگان نظامی در معرض دید قرار گرفت تا بتوانیم با تعامل و همکاری دوجانبه اهداف فرهنگی مورد نظر را پیش ببریم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار داشت:امیدواریم بتوانیم با الهام گرفتن از واقعه کربلا اهداف فرهنگی  دانشگاه را در این راستا ادامه دهیم و از شاگردان ممتاز مکتب عاشورا باشیم.

سرهنگ جواد باجلانی فرمانده تیپ 41 مستقل شهرستان ارومیه ضمن ابراز خرسندی از تعامل بین ارتش با دانشگاه در سخنانی برگزاری نمایشگاه  دستاورد های هشت سال دفاع مقدس را گامی در راستای انتقال فرهنگ جهاد و ایثار به نسل های بعدی بیان کرد و افزود: باید دستاورد های نظامی و فرهنگی دفاع مقدس بصورت صحیح تبیین شود و جامعه  دانشگاهی با توجه به پتانسیل نیروی جوان  می تواند ما را در حفظ و نشر آثار فرهنگی کمک کند.

سرهنگ جواد باجلانی گفت:در دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در 4 یگان حضور گسترده و محوری داشت و با پوشش هزاران کیلومتر از مرز بین ایران و عراق در قالب نیروی زمینی نقش اساسی ایفا میکرد و در کنار اینها نیروی هوایی و دریایی شاه راه های ترانزیت کشور را تامین می کردند و پدافند هوایی نیز وظیفه دفاع از مرز هوایی کشور داشت.


جواد باجلانی  دستاورد های فرهنگی دوران دفاع مقدس را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یک گنج برای کشور دانست و تاکید کرد باید این دستاورد ها در کنار دستاورد های نظامی بصورت دقیق برای نسل های بعد منتقل شود.
در پایان این مراسم حضار با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند. از خانواده سه شهید گرانقدر نظام تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.