سامانه جامع امور گمرکی موجب رونق کسب و کار در یزد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مدیر کل گمرک یزد با اشاره به پیاده سازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک یزد گفت: این سامانه دارای مزیت هائی از جمله کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی، به کارگیری مدیریت ریسک و کنترل سیستمی و غیر محسوس است و منجر به کاهش نسبی زمان ترخیص کالا و به تبع آن، پائین آمدن هزینه های گمرکی بنگاه های اقتصادی و فعالان تجاری و رونق کسب و کار شده است.

حسن یاسری افزود: در نیمه نخست سال جاری 934 هزار و 415 تن کالا به ارزش 227 میلیون و 582 هزار و 619 دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 6 درصد افزایش و از نظر ارزش 19 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی گفت: عراق، افغانستان، پاکستان، ترکبه، هلند، سوریه، هند و گجستان نیز به ترتیب عمده مقصد کالاهای صادراتی استان یزد بوده اند.

یاسری خاطرنشان کرد: بندرخشک استان یزد ظاهرا به صورت تعاونی و زیر نظر پیشگامان اداره می شود لذا هیچ گونه ارتباطی بین گمرک و بندرخشک وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این گمرک در بندرخشک حضور ندارد و در نتیجه فعالیت های گمرکی و تشریفات مربوط به ترخیص کالا در بندرخشک یزد انجام نمی شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار