معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرماناز تولد 15 نوزاد با نارسایی شنوایی در کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛علیرضا اسدی در پنجمین همایش فرهنگی ورزشی استانی هفته جهانی ناشنوایان در شهرستان رفسنجان گفت: تشخیص سریع، اقدامات به هنگام توانبخشی و همکاری خانواده ها از دیگر مولفه های اساسی برای کاهش و رفع محدودیت های شنوایی است.

وی افزود: به مدد علم روز و با مداخلات پشگیری و درمانی می توان مشکلات شنوایی از سطح خفیف تا شدید را کاهش داد و درمان کرد.

وی راه اندازی و افتتاح سه مرکز خانه کودک و ناشنوا در شهرستان های رفسنجان، جیرفت و شهربابک در هفته دولت را یکی از اقدامات بهزیستی برشمرد وخاطر نشان کرد: با توجه به راه اندازی خانه کودک و ناشنوا در رفسنجان، خانواده ها برای غربالگری و درمان مشکلات شنوایی فرزندانشان مجبور به صرف هزینه های گزاف و رفت و آمد به مرکز استان یا استان های همجوار نیستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: شناسایی نارسایی های شنوایی در سنین کودکی و قبل از ورود به دبستان و مداخلات توانبخشی در این سنین باعث می شود فرزندان از مشکلات شنوایی مصون بمانند و خانواده هایی که دارای سابقه ناشنوایی یا کم شنوایی هستند در مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج باید این موارد را مورد توجه قرار داده و نسبت به اخذ مشاوره های ژنتیک اقدام کنند.

وی با تاکید مجدد بر غربالگری شنوایی فرزندان در سنین نوزادی و قبل از دبستان تصریح کرد: از 63 هزار نوزاد متولد شده با ضریب نفوذ 75درصد، تعداد 48 هزار نفر غربالگری شده اند که مشکلات 130 نفر با مداخله به هنگام و کاشت حلزون برطرف شده است.

اسدی توفیقات حاصل شده از غربالگری های شنوایی قبل از سن دبستان را از عوامل اساسی تضمین سلامت شنوایی فرزندان و کاهش هزینه ها دانست ویادآورشد:دولت 90 درصد هزینه های کاشت حلزون را پرداخت می کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار