لر ستان؛

تولید 22 تن پسته خشک در لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در یک برنامه 5 ساله توسعه باغات پسته استان در سطح 4000 هکتار هدف‌گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بهاروند گفت: سطح باغات پسته لرستان لرستان 209 هکتار است که از این مقدار 44 هکتار بارور و 165 هکتار هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

وی افزود: از مقدار 44 هکتار بارور باغ استان، 22 تن محصول پسته خشک برداشت می‌شود.

بهاروند در رابطه با اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان در توسعه باغات پسته گفت: با توجه به کمبود منابع آبی استان و بروز خشکسالی‌های اخیر که در برخی از مناطق باعث کاهش معنی‌دار منابع آبی شده است، ضرورت جایگزینی محصولی کم توقع نسبت به آب و با تولید اقتصادی بسیار مطلوب بیش از گذشته بنظر می‌رسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان افزود: در همین راستا برای استفاده مطلوب از منابع تولید «آب و خاک» توسعه کشت محصول پسته در شهرستان‌های کوهدشت، چگنی و جنوب خرم‌آباد که از نظر اقلیمی امکان کشت تولید این محصول را دارند در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی لرستان قرار گرفته و در طول یک برنامه 5 ساله توسعه باغات پسته در سطح 4000 هکتار هدف‌گذاری شده است.

بهاروند گفت: در سال گذشته میزان 65 هکتار باغات پسته در استان احداث شده که 57.7 هکتار آن در کوهدشت بوده است.

وی افزود: لرستان به لحاظ شرایط اقلیمی آب و هوایی و خاک شناسی «میکروکلیماتولوژی» و به استناد بازدید و گزارش محققین پسته کشور یکی از مناسب‌ترین مناطق توسعه این محصول در کشور است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.