همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع فصل یادگیری علم و دانش، جمعی از نونهالان شهرستان درگز در مهدالرضا(ع) وابسته به آستان قدس رضوی تحصیل می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در درگز با بیان این خبر گفت: درسال تحصیلی جاری، 300 نوآموز با همکاری اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در مهد الرضا(ع) شهر درگز، چاپشلو و روستای تاج الدین آموزش‌های علوم قرآنی را فرا می‌گیرند.

برات قلی پهلوان زاده با اشاره به برپایی 12 کلاس قرآنی توسط این اداره افزود: امسال 10 کلاس قرآنی در شهر درگز، و 2 کلاس در شهرهای چاپشلو و روستای تاج الدین برگزار می‌شود که در این مهد الرضا(ع) نوآموزان در مقطع پیش دبستانی از آموزش‌های قرآنی به صورت قصه‌خوانی توسط 12 مربی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در درگز، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم مقطع پیش دبستانی توسط مربیان، یادگیری آیات و احادیث کاربردی به روش قصه و بازی و برپایی کلاس‌های هنری را از مهم‌ترین فعالیت این مهدالرضا(ع) عنوان کرد.

وی افزود: در حدود 15 سال پیش یک باب منزل مسکونی در شهر درگز توسط واقف خیر اندیش خانم تقی نژاد برای برپایی کلاس‌های قرآنی وقف شد که از همان زمان در این منزل مسکونی کلاس‌های مهد الرضا(ع) درگز دایر می‌شود و هر ساله حدود 250 نوآموز از خدمات و آموزش‌های آن بهره مند می‌شوند.

اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در درگز علاوه بر حفاظت، نظارت و نگهداری موقوفات، فعالیت خود را در زمینه مهدالرضا(ع) در سال 1376 با هدف ترویج معارف قرآنی وآموزش قرآن به نوآموزان آغاز کرد به طوری که سالانه بیش از 300 نوآموز آموزش قرآن را در این مهدالرضا(ع) فرا می‌گیرند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.