معاون برنامه ريزی معاونت امور زنان رياست جمهوری از پیشنهاد اجرای طرح ملی آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر و پسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مشترک معاون امور زنان رياست جمهوري و وزارت آموزش و پرورش با حضور نژادی معاون برنامه ريزی معاونت امور زنان رياست جمهوری، محمد فاضل مدیر کل امور وزارت آموزش و پرورش،مهناز احمدی رییس امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ساختمان علاقه مندان از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم نژادی با بیان اینکه حوزه معاونت زنان،حوزه ای سیاستگذار بوده اما در حوزه های مربوط به امور زنان در نقش اجرایی ورود پیدا می کند،گفت: برنامه های متعددی  با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره علت اجرای پایلوت برخی از طرح‌ها در بعضی نقاط کشور اظهار کرد: ما اطلس وضعیت زنان را در کشور تدوین کرده‌ایم و به تفکیک استان‌های کشور در جریان وضعیت آنها قرار داریم و بر اساس این شناخت مناطقی را برای اجرای پایلوت برنامه‌های خود انتخاب می‌کنیم.

نژادی گفت: نگاه صدا و سیما به حوزه زنان و خانواده بسیار مهم است. این رسانه می‌تواند به استفاده برخی از دختران از حداقل آموزش توجه کند و با این کار به روند توسعه کشور کمک کند.

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: دردناک است که برخی از برنامه‌های صدا و سیما ضد نگرش جنسیتی است. ما نباید بودجه بگیریم و به دستگاه‌ها بدهیم بلکه دستگاه‌ها باید به نیازهای مخاطبان اعم از زن و مرد توجه کنند و از صدا و سیما انتظار می‌رود که واقع گرایانه تر و مسئولانه تر به حوزه‌های مختلف بپردازد.

نژادی با اشاره به اینکه تا سال 92 در بخشی از قانون 1 درصد از اعتبارات صرف امور زنان می‌شد؛ اظهار داشت:‌ با توجه به شرایط موجود در نهادها نگاه به این تخصیص اعتبار کمرنگ شده و در مواردی به دست فراموشی سپرده شد اما طبق ماده 230 برنامه پنجم و از طریق تفاهم‌نامه در 14 محور فعالیت‌هایی در نظر گرفته شده تا با اشتراک بودجه‌ای از معاونت توجه به مسائل در دستور کار قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه در توسعه پایدار بهره‌مندی از حداقل آموزش بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد اظهار داشت: باید بیش از پیش به تحصیل دختران توجه شود همچنین به این موضوع اعتقاد داریم که باید دختران در بهره‌مندی از فرصت‌های برابر وارد مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به برنامه‌های مشترک بین آموزش و پرورش و معاونت زنان از پیشنهاد طرح ملی آموزش حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی خبر داد: با توجه به اینکه در آموزش و پرورش دروس جدیدی وارد شده اما جای خالی این درس بسیار احساس می‌شود البته باید این مبحث برای دانش آموزان دختر و پسر اجرایی شده و تنها نگاه یک جانبه نداشته باشیم.

نژادی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های تحصیلی آموزش حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی است؛ یادآور شد:‌ شکلی مستمر پیگیر اجرای این امر بوده تا در سال تحصیلی 95 در سطح کشور به مرحله اجرا برسد در واقع این طرح برنامه ریزی پیشگیرانه در خصوص بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار