شناسنامه دار شدن سفال شهرضا راهی برای معرفی آن به بازارهای جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار شهرضا با اشاره به تلاش برای ملی و جهانی شدن سفال و سرامیک شهرضاگفت: در سفال و سرامیک شهرضا ابتکار و نوآوری هست اما بازار خرید آن فراهم نشده است و درحالیکه سفال و سرامیک در شهرضا تولید می‌شود اما مارک لاله جین همدان بر روی آن زده می‌شود.

محسن گلابی با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک صنعتی صنایع دستی شهرضا، گفت: واگذاری و خط‌کشی زمین‌ها انجام شده و امیدواریم بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات در راه‌اندازی این شهرک کمک کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرضا هم گفت: 10 عدد چرخ سفالگری از اداره کل به مرکز فنی حرفه‌ای شهرضا انتقال پیدا کرده و از هفته گذشته در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دوره سفالگری آموزش داده می‌شود و در مرکز برادران یک کارگاه برای تولید، بازاریابی و فروش سفال و سرامیک به بخش خصوصی واگذار شده است.

حسن ضیایی با اشاره به حضور اساتید سفال و سرامیک شهرضا در کلاس‌های این رشته، بیان کرد: می‌توانیم در راستای پر کردن اوقات فراغت معتادان در حال ترک در کمپ‌ها کارگاه‌های سفالگری ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سفال شهرضا باید کاربردی شود و می توان از سفال شهرضا در رستوران‌ها به جای ظروف یکبار مصرف که برای سلامتی مضر است، استفاده کرد.افزود: باید با همکاری اداره کار و تعاون، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی در زمینه بازاریابی سفال و سرامیک اقدام کرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار