نیویورک تایمز: مشکلات دویچه بانک اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

نیویورک تایمز در مطلبی به بررسی بحران‌های پیش روی بزرگترین بانک آلمان و تأثیرات آن بر اقتصاد جهانی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، بزرگترین بانک آلمان در معرض خطر قرار گرفته است. این مسئله بازار سهام سراسر جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. حال، نگران کننده‌ترین عامل، امور مالی و سرمایه‌گذاری این بانک نیست؛ بلکه تردید درباره توانایی اتحادیه اروپا به منظور نجات این بانک در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، بر اقتصاد کشورها سایه انداخته است.

به عبارت دیگر، نگرانی‌ها از اینکه اتحادیه اروپا برای جلوگیری از وقوع یک بحران اقتصادی انسجام کافی را نداشته باشد، با انتشار اخبار درباره مشکلاتی که گریبانگیر بانک دویچه آلمان شده است، در حال افزایش است.

سرنوشت سلامت اقتصادی دویچه بانک در دستان سرمایه‌گذاران در بازارهای سهام بین‌المللی – از توکیو تا لندن و نیویورک – است.

وزارت دادگستری آمریکا به دلیل مشارکت در برنامه‌ای با وال استریت که موجب رکود اقتصادی سال‌های 2008 و 2009 شد، دویچه بانک را میلیاردها دلار جریمه کرد. با در نظر گرفتن شمار بسیار زیادی از دیگر مشکلاتی که این بانک با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، وضع جریمه در این ابعاد به وسیله نهادی در آمریکا نمی‌تواند برای دویچه بانک پیامدهای خوبی داشته باشد.

این مسئله نگرانی‌ها درباره آینده بانکی که در سال جاری میلاری بیش از نیمی از سرمایه‌هایش را از دست داده است، افزایش می‌دهد. در صورتی که این بانک نتواند از جمع‌آوری سرمایه‌گذاری‌ها اطمینان حاصل کند، در خطر رویارویی با یک بحران جدید قرار خواهد گرفت.

بزرگترین نگرانی این است که اگر بانک دویچه تا حدی پیش رود که اقتصاد جهان را تهدید کند چه پیامد‌هایی در انتظار بازارها خواهد بود؟

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از چنین رویدادهایی چاره‌هایی اندیشیده است. اما با بررسی بحران‌هایی که به تازگی متوجه این اتحادیه بوده است، نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد راهکارهای اتحادیه اروپا برای جلوگیری از وقوع یک بحران اقتصادی تازه موثر واقع خواهد شد.

با این‌حال، "نیکلا بوری" – استاد دانشگاه "لوییس" رم در رشته اقتصاد – درباره تاثیر قوانین جهانی بر ادامه فعالیت بانک دویچه آلمان گفت: "این بانک به اندازه کافی بزرگ و مهم است که قوانین اقتصادی می‌توانند درباره آن تغییر کنند. اگر من یک سرمایه‌گذار بودم، حدس می‌زدم قوانین درباره این بانک به طور دقیق اجرا نخواهند شد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار