سالمندان در جامعه اسلامی از جايگاه والایی برخوردارهستند و احترام به آنها وظیفه همه افراد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت دهم مهرماه که روز جهانی سالمندان نام گرفته گفت: در سيره و روش پيامبر عظيم الشأن اسلام و ائمه معصومين سالمندان از جايگاه والایی برخوردارهستند و این نشان ازجايگاه ويژه سالمندی در جامعه اسلامی است و تكريم آنها وظيفه تك تك آحاد جامعه است .
اصغر آذربایجانی ادامه داد: امام صادق عليه السلام می فرمايند " از ما نيست كسی كه بزرگسال ما را احترام نكند و به خردسال ما ترحم ننمايد" و امام علی عليه السلام مي فرمايند " به بزرگانتان احترام كنيد تا كوچكترها هم به شما احترام كنند.
وی افزود: مديريت شهری به حول و قوه الهی با تصويب لايحه منزلت شهروندی توسط شورای اسلامي شهر برای 4 گروه هدف سالمندان، بازنشستگان، جانبازان و معلولان در 3 بخش حمایتی و تسهيلاتی، كالبدی و فيزيكی، آموزشی و فرهنگی موظف به ارايه خدمات ويژه برای اين عزيزان گرديده است.
آذربایجانی تصریح کرد: در بخش حمايتی و تسهيلاتی سالمندان عزيز می توانند جهت استفاده از خدمات تفریحی، آموزشی، ورزشی و حمل و نقلی در حوزه مديريت شهری با دريافت كارت منزلت از ١٠٠ درصد ( رايگان) تا ٥٠ درصد تخفيف بهره مند شوند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.