فرماندار رفسنجان با اشاره به آبیاری 12درصد باغات پسته این شهرستان با آبیاری قطره ای گفت: مشکل پسته کشور تنها با قیمت گذاری توسط باغداران رفع می شود.

تنها راه نجات پسته قیمت گذاری توسط باغداران استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدملانوری با بیان اینکه شهرستان رفسنجان با 80 هزار هکتار، بیشترین سطح زیر کشت پسته را در کشور دارد، گفت: بزرگترین تعاونی تولیدکنندگان پسته کشور با 70 هزار عضو در رفسنجان است که با مشکلاتی مواجه شده است.

ملانوری با اشاره به اینکه نسخه شفابخش پسته امروز این است که باغداران و کشاورزان خودشان قیمت پسته را تعیین کنند و تصمیم‌گیرنده باشند گفت: پسته یک کالای استراتژیک است که باید برنامه‌ریزی و برای آن ارزش‌افزوده ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان 700 واحد صنفی پسته‌فروشی وجود دارد که زیر پوشش اتحادیه هستند و تجار و بازرگانان زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند، در بازار داخلی نیز شدیدا دچار مشکل هستیم.

ملانوری خاطر نشان کرد: در بخشی از باغ‌ها بیش از 14 تن پسته برداشت می‌شود اما در بخش دیگری حدود 500 کیلوگرم که این تفاوت عدم مدیریت را می‌رساند.

وی یادآورشد: برگزاری جلسه مشترک با حضور استاندار برای وضعیت بازار پسته در دستور کار قرار می گیردتا برنامه‌ای مشترک در سطح استان و کشور برای پسته داشته باشیم.

انتهای پیام/ح
عس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.