رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از تلاش های این فدراسیون برای کسب کرسی های بین المللی خبر داد.

رضوانی: برای جلب آرای کشورهای آسیایی رایزنی ها را آغاز کرده ایمبه گزارش خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با رادیو ورزش پیرامون علت تعلیق فدراسیون شنا در سالهای اخیر توضیح داد: ۴ سال و نیم پیش، به دنبال تغییر، تحول و جابجایی هایی که در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو رخ داد، فدراسیون شنا ایران از شرکت در مسابقات و انتخابات بین المللی منع شد تا تکلیف این فدراسیون از طریق برگزاری مجمع مشخص گردد که خوشبختانه بعد از برگزاری مجمع، مشکلات حل شد و فدراسیون از حالت تعلیق در آمد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو  درخصوص کرسی های آسیایی این فدراسیون اعلام کرد: هم اکنون، از ۹ کرسی آسیایی ۴ کرسی را کسب کرده ایم که سمت دو نماینده ما در کمیته پزشکی و واترپلو، ریاست است. در انتخابات قبلی فدراسیون آسیایی بیش از ۷ کرسی داشتیم، علاوه بر اینکه دبیر کلی فدراسیون شنا آسیا نیز هشت سال در اختیار ایران بود. اگر بحث تعلیق مطرح نبود و ما می توانستیم در انتخابات شرکت کنیم در دوره کنونی نیز کرسی های بیشتری را داشتیم. اما دو سال بعد رییس کمیته فاینانس و مارکتینگ که توسط رییس کنفدراسیون آسیا اداره می شود بنده را به عضویت این کمیته درآورد. امیدواریم منصب های بهتری را در انتخابات سال جاری کنفدراسیون شنای آسیا کسب نمائیم.

رضوانی در خصوص فاکتورهای لازم برای کسب جایگاه های بین المللی تاکید داشت: تمامی اشخاصی که در حوزه بین الملل دارای سمت هستند باید دارای سه ویژگی باشند: ۱- تخصص در رشته موردنظر ۲- حمایت کشور و ارتباطات بین المللی ۳- دانستن حداقل یک زبان خارجی.
در مورد حمایت کشور، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش باید با اطلاع رسانی و مذاکره از افراد عضو یا کاندید پشتیبانی کنند. بعلاوه، هماهنگی وزارت ورزش و  وزارت امور خارجه بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد با توجه به نزدیک شدن انتخابات کنفدراسیون شنای آسیا، در حاشیه المپیک ریو، رایزنیها و جلساتی با کشورهای آسیایی داشتیم تا رای آنها را برای انتخاب نمایندگان کشورمان در کمیته های مختلف، جلب کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار