رییس کمیسیون کشاورزی مجلس خبرداد:

اجرای موفق تثبیت کانونها ی گردوغبار در اطراف دریاچه ارومیه

شاعری گفت: با اقدامات موثر سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور کار کنترل و تثبیت کانونهای گرد و غبار در حوزه ی دریاچه ارومیه با موفقیت انجام شده است.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه اعضای کمیسیون کشاورزی ؛ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برای بازدید ازبرخی طرحهای سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجانغربی به ارومیه سفر کردند و در جریان این سفر به همراه رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس ؛ از طرح تثبیت کانونهای گرد وغبار درسپرغان ارومیه که توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی انجام شده است ، بازدید کردند.

دراین بازدید محمدعلی شاعری رییس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی گفت: حفاظت از محیط زیست و پرداختن به مشکلات آن یکی از دغدغه های مهم ما در کشور است که نمونه بارز این موضوع دریاچه ی ارومیه است که متاسفانه طی یک دوره ده ساله خشک شده و بنابراین نیاز به یک همکاری عظیم و ملی است که امروز به منظور نظارت و پی گیری طرح احیاء دریاچه ی ارومیه در اینجا حضور داریم.

وی افزود:کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی نیز یکی از مهمترین رویکردهایش موضوع دریاچه ی ارومیه است که تلاش داریم با یک برنامه ریزی جامع و هماهنگ با مشارکت همه جانبه نظارت و پی گیری مستمر در این زمینه داشته باشیم. امیدواریم در این بازدید مسائل و مشکلات این بخش را جمع آوری نموده و برای حل موضوعات این بخش اقدامات لازم را انجام دهیم.

رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس ادامه داد:مجلس آمادگی کامل دارد تا با تامین منابع مالی، این طرح را با سرعت بیشتری تداوم دهد و انشالله با همکاری مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و بالاخص سازمان جنگلها ؛ مراتع و آبخیزداری کشور شاهد تسریع در احیاء دریاچه ی ارومیه باشیم. خوشبختانه در بازدید امروز در منطقه شاهد تثبیت گرد و غبار در این منطقه با تلاش خوب نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان در سطح 47 هزار هکتاربا عملیات بیولوژیکی بودیم وامیدواریم در آینده ایی نزدیک با جمع بندی مشکلات و موضوعات مطرح شده روند کار احیاء بیش از گذشته ادامه یابد.

وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز با تقدیر از حضور شایسته و تاریخی رییس واعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:

افتخار می کنیم که در خدمت نمایندگان ملت برای بازدید از عملیات احیاء دریاچه ارومیه هستیم و امیدواریم در هر زمان این همدلی و همراهی برای ما مایه ی سربلندی و عزت باشد. طی دو سال گذشته زحمات زیادی را مجموعه اداره کل منابع طبیعی برای اجرای طرح احیاء متحمل شده است که باید اذعان نمایم در بدو شروع این طرح با حداقل امکانات و بودجه قدم برداشتیم و خوشبختانه اکنون شاهد پویایی چهره ی منطقه هستیم و توانسته ایم درسایه ی تلاش همه مسئولان و حمایت دولتمردان، نقاط مهم و شناسایی شده ی تولید گرد و غبار را کنترل و مهار نماییم و شما عزیزان امروز شاهد عینی این طرح می باشید.

دکتر وهاب زاده افزود:برای احیاء دریاچه ی ارومیه سه شهرستان و پنج نقطه ی حیاتی شناسایی و کارشناسی شد و هم اینک در شهرستان های ارومیه سلماس و میاندوآب همزمان طرح کنترل کانونهای گرد و غبار و عملیات بیولوژیکی برای احیاء دریاچه ی ارومیه اجرا می شود.

گفتنی است در این بازدید معاونین وزارتخانه های جهاد کشاورزی ، نیرو و مسئولین ستاد احیاء دریاچه ارومیه و برخی از مسئولین استانی این هییت را همراهی می کردند و همچنین این هییت بعد از بازدید از منطقه ی سپرغان ارومیه به منطقه جبل کندی ارومیه نیز عزیمت کرد و از مناطق شن زار جبل کندی بازدید شد

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.