روسیه سفیر هلند را در ارتباط با تحقیقات پرواز ام‌اچ17 مالزی فرامی‌خواند

مسکو قصد دارد سفیر هلند را برای بیان دلایل خود در رد نتایج تحقیقات درباره سقوط پرواز شماره 17 مالزی فرا بخواند.

روسیه سفیر هلند را در ارتباط با تحقیقات پرواز ام‌اچ17 مالزی فرامی‌خواند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد قصد دارد 3 اکتبر (12 مهر) سفیر هلند را به منظور بیان دلایل مسکو در رد نتایج تحقیقات کمیته حقیقت‌یاب درباره سقوط پرواز شماره 17 هواپیمایی مالزی احضار کند.

تیمی از بازرسان بین‌المللی روز چهارشنبه نتایج تحقیقات خود را در این خصوص اعلام کرد. به ادعای آن‌ها، دستگاه پرتاب موشکی که از آن برای انهدام هواپیمای ام‌اچ17 بر فراز اوکراین در سال 2014 استفاده شده بود، از روسیه آمده و به همان جا بازگشت. مقامات روسیه هرگونه مشارکت در درگیری‌های اوکراین را رد می‌کنند.

به دنبال اظهارنظر مسکو در خصوص تحقیقات انجام شده درباره سقوط هواپیمای ام‌اچ17 مالزی، وزارت خارجه هلند روز جمعه سفیر روسیه در لاهه را برای بیان اعتراض خود فراخواند. 

«ماریا زاخارووا،» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفته بود مسکو دلایل خود را برای نپذیرفتن روش‌های انجام این تحقیقات که باعث انحراف مسیر بررسی‌ها شد، بیان خواهد کرد.

هواپیمای ام‌اچ17 خطوط مالزی 17 ژوئیه 2014 (26 تیر 93) از آمستردام هلند به سمت کوالالامپور مالزی حرکت می‌کرد که در میانه راه در مرز روسیه و اوکراین منهدم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار