درماه محرم باید عالمان دینی آموزه های اسلامی را برای مردم بازگویی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه در خطبه های پیش از نماز امروز با اعلام این مطلب افزود: نباید تنها به عزاداری کفایت کرد و قبل از انجام عزاداری باید عالمان دینی برای مردم سخنرانی کنند و آموزه‌های دینی و اسلامی را به مردم بازگو کنند و اگر این گونه نباشد مجالس عزاداری ناقص است و مباحث انقلابی نیز باید بازگو شوند چرا که امام حسین (ع) در راستای حفاظت از دین اسلام انقلاب کرد و جان خود و یاران خود را در این راه نثار کرد.

حجه الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: : درماه محرم باید تلاش خود را برای تبلیغ هر چه بیشتر دین اسلام و آموزه‌های مکتب حسینی در داخل و خرج کشور به کار گیریم و اجازه ندهیم تا آموزه‌های این مکتب تحریف شوند و اگر این گونه شود درصد بسیاری از دین مبین اسلام در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر از بین می‌رود.

وی تاکیر کرد: در عزاداری های ماه محرم باید مسائلی همانند زمان بندی برگزاری را در نظر گرفت و نباید سبب آزردگی خاطر مردم شویم چرا که این کار تمامی اعمال ما را بیهوده می‌سازد و و تمامی عزاداری‌ها جز روز عاشورا و تاسوعا در مساجد برگزار و از راه بندان جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در هفته نیروی انتظامی قرار گرفته‌ایم و جایگاه مامورین نیروی انتظامی بسیار بالا است چرا که امنیت و آرامش مردم را در راستای رضایت الهی برقرار می‌کنند.

وی افزود: در دیگر کشور‌ها نیروهای امنیتی و انتظامی در راستای اوامر حکام کشور گام برمی دارند و هدف جلب رضایت حاکمان است ولی در ایران اسلامی این گونه نیست و هدف نهایی جلب رضایت پروردگار متعال و آسایش مردم در تمام لحظات زندگی روزمره است.

حجه الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد:نیروی انتظامی باید با اقتدار عمل کند و در کنار اقتدار عزت داشته باشند و این عزت هنگامی به دست می‌آید که بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و در ایران اسلامی باید نیروهای انتظامی از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و حدود الهی را رعایت کنند.

وی با اشاره به آغاز سرشماری نفوس ومسکن در کشور گفت:: آمارگیری نفوس و مسکن سال 95 شروع شده است و در مرحله اینرنتی به سر می‌بریم و بعد از این مرحله آمارگیری توسط مامورین سرشماری صورت می‌پذیرد و اگر به دنبال کشور توسعه یافته و آبادی هستیم باید اطلاعات و آمار درست را در اختیار مامورین قرار دهیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با آمارگیری نفوس و مسکن سال 95گفت: در سایه ارائه اطلاعات درست محققان، سیاست گذاران و برنامه ریزان کشوری می‌توانند تصمیمات صحیحی بگیرند چرا که پایه اطلاعات کشور آمارگیری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.