کاهش هزینه های دولت نباید روی دانشجویان سوار شود/ سرانجام یکباره اجرا شدن یک قانون

مسئول سازمان بسیج دانشجویی درباره قانون سنوات تحصیلی و کاهش هزینه های دولت جزئیاتی را ارائه کرد.

داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بحث قانون سنوات گفت: در شرایط مالی فعلی، ما بعنوان دولت موظف هستیم که خدمات آموزش عالی رایگان را تنها برای هشت ترم کارشناسی و چهار ترم کارشناسی ارشد دانشجویان فراهم کنیم.

وی افزود: لذا اگر دانشجویی قصد افزایش ترمهای درسی را دارد باید بخشی از هزینه های تحصیلش را از جیب خود پرداخت کند.

گودرزی با اشاره به اینکه دانشجویان اندکی نسبت به این قانون معترض هستند، بیان کرد: درواقع دانشجویان تحصیل رایگان را حتی در ترمهای طولانی حق خود می دانند و معتقد هستند به یکباره چنین قانونی نباید اجرا شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: از آنجا که دانشجویان گاهی بنا به دلایل مختلف مجبور به گذراندن یک یا دو ترم بیشتر از حالت عادی تحصیل می شوند، این درخواست را دارند که موضوع سنوات از قبل باید برای همگان اطلاع رسانی می شد.

وی یادآور شد: برای کاهش هزینه های دولت راههای مختلفی وجود دارد و نباید بار این موضوع را تنها روی دانشجویان سوار کنیم.

گفتنی است، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم نیز پیش از این عنوان کرد: با توجه به اینکه مساله عطف به ماسبق کردن، موجب اختلال در برنامه آموزشی می شود طبق اعلام بخشنامه اخیر به دانشگاهها، دیگر عطف به ماسبق صورت نمی گیرد.

وی درباره شکایت عطف به ماسبق شدن آیین نامه آموزشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری گفت: این مساله مشمول دانشجویان تحصیلات تکمیلی نمی شود، آیین نامه کارشناسی ارشد و دکتری منحصرا، برای ورودی های ۹۵-۹۴ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار