تفاهم نامه سه جانبه ای میان اداره کل حفاظت محیط زیست ،کانون پروش فکری و منابع طبیعی استان کرمانشاه با هدف حفظ واحیای جنگل های بلوط امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه ضرورت مشارکت سه دستگاه اجرایی در این تفاهم نامه  را باهدف هم افزایی وآموزش بیان کرد و  گفت: جنگل های بلوط  دچار بحران های زیست محیطی ناشی از خشکسالی، بیماری ها و آتش سوزی های گسترده است وآسیب های جدی به تنوع زیستی زاگرس  وارد می شود  و آموزش کودکان و نوجوانان برای پیشگیری ومقابله با این بحران ها ضروری است.

غلامحسین کاظمی گفت : شناخت ناکافی در زمینه حفظ و نگهداری درختان بلوط  وعدم اطلاع از پیامدهای بحران های زیست محیطی  می طلبد که  برای قشر کودکان و نوجوانان برنامه ریزی و از طریق فرهنگ سازی این کمبودها جبران شود .

کاظمی در خصوص تعهدات دستگاهها در این تفاهم نامه و مدت زمان آن گفت: تامین نیروی کارشناسی ومربیان برای مباحث محیط زیست مرتبط بابلوط  وبازدید دانش آموزان از موزه تاریخ طبیعی وهمچنین همکاری  دربرگزاری اردوهای تفریحی جهت آشنایی با اکوسیستم جنگلی در مناطق تحت مدیریت وهمکاری در اجرای جشنواره های زیست محیطی  از جمله تعهدات اداره کل محیط زیست کرمانشاه در این تفاهم نامه می باشد

 و برنامه‌های اداره‌کل کانون پروش فکری استان کرمانشاه، برای گسترش فعالیت‌های حمایتی، فرهنگی و آموزشی در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی با کارهای مختلفی از جمله برگزاری مسابقه  در زمینه شعر، موسیقی، نقاشی، کار‌دستی و... می‌توان راهکارهای ضروری و فوری برای حمایت و نگهداری از محیط زیست و به‌خصوص درختان بلوط جنگل‌های استان را به کودکان این دیار آموزش داد.

این تفاهم نامه که به امضای «رضا موزونی»، مدیر کل کانون پرورش فکری، «مراد شیخ ویسی»،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و «غلامحسین کاظمی»، مدیرکل  حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه رسیده است، تعهداتی را برای هریک از آنان فراهم ساخته است.همچنین این تفاهم نامه از تاریخ امضا و ابلاغ به مدت پنج سال قابل اجرا بوده و در صورت ارزیابی مثبت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

محل تشکیل دبیرخانه جهت نظارت و برنامه ریزی لازم برای انجام مفاد تفاهم نامه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.