بخشدار بخش مرکزی خاش از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای انار سنگان در بخش مرکزی خاش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،مجتبی شجاعی گفت: اولین  جشنواره انار سنگان به عنوان میراث معنوی دهستان سنگان در بخش مرکزی خاش در روز شنبه دهم مهر ماه در محل سرو تاریخی سنگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری هیئت بومی محلی استان برای برگزاری این جشنواره نیز گفت: رونمایی از تمبر یادبود این جشنواره، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، فستیوال غذاهای سنتی، تجلیل از نخبگان منطقه و کشاورزان برتر، نمایشگاه محصولات فرآوری شده انار، برپایی سیاه چادر فرهنگی، اهدای بسته‌های فرهنگی و تندیس این جشنواره، اجرای موسیقی محلی شهرستان‌های استان و پذیرایی با مشتقات انار از مهمترین برنامه‌های این جشنواره است.

شجاعی تاکید کرد: با توجه به اینکه سال 96، سیستان و بلوچستان قطب گردشگری خواهد بود این برنامه با هدف معرفی ظرفیت‌های شهرستان و تشویق و ترغیب به تولید در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و در راستای ایجاد روحیه نشاط و انتقال تجربیات برگزار می‌شود.

گفتنی است: این جشنواره با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان، فرمانداری خاش، بخشداری مرکزی خاش، اداره کل میراث فرهنگی استان، مدیریت جهاد کشاورزی خاش و به همت دستگاه‌های دولتی و دهیاران شهرستان خاش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار