لاوروف در گفتگوی تلفنی با کری، واشینگتن را به کمک تسلیحاتی به گروه جبهه الفتح الشام (جبهه النصره سابق) متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف در گفت وگوی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، واشنگتن را به کمک تسلیحاتی به گروه جبهه الفتح الشام (جبهه النصره سابق) متهم کرده است.

در گزارش وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: رایزنی تلفنی لاوروف و کری عصر روز چهارشنبه به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت و دو طرف نسبت به اوضاع سوریه و در وهله اول حلب ابراز نگرانی شدید کردند.

وزیر خارجه روسیه بار دیگر متذکر شد تعدادی از تشکل های معارضان سوریه که از طرف آمریکا میانه روز نامیده می شوند توافق روز 9 سپتامبر روسیه و آمریکا در باره برقراری آتش بس و تامین دسترسی به کمک های انسانی را نقض کرده و بجای این اقدامات به گروه جبهه الفتح الشام (النصره) ملحق شده و در کنار این گروه تروریستی منشعب از سازمان القاعده با ارتش سوریه می جنگند.

لاوروف بر ضرورت انجام تعهدات آمریکا برای جداسازی گروه های معارض مورد حمایت واشنگتن از گروه های تروریستی و چشم پوشی در مورد اقدامات افراط گرایان تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه توجه همتای آمریکایی خود را به افشاگری رسانه ای یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه الفتح الشام (النصره )جلب کرد که پرده از حمایت های خارجی از این گروه تروریستی ازجمله ارائه سلاح های آمریکایی به آن کنار زد.

وی همچنین به اظهارات اخیر یکی سرکردگان معارضان سوری به اصطلاح میانه رو به نام «ر.حجابا» اشاره کرد که گفته بود جبهه الفتح الشام(النصره) گروه تروریستی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار