برای برگزاری هر چه با شکوه تر سومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در منطقه آزاد تجاری ماکو و سرفرازی نام ایران اسلامی 20 هزار عدد پرچم تهیه و در بین شرکت کنندگان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ، حسین فروزان  در جمع خبرنگاران افزود: همایش پیاده روی ماکو از نظر کیفی و کمی دارای رکورد کشوری است و تلاش داریم با ثبت آن در تقویم ورزشی فدراسیون ورزشهای همگانی کشور هر ساله میزبان این برنامه فرهنگی ورزشی در منطقه آزاد ماکو باشیم.

وی اظهار کرد: 2 دستگاه خوردروی سواری، 75 دستگاه دوچرخه، دهها کمک هزینه زیارتی و 150 جایزه نفیس با همکاری 50 درصدی حامیان مالی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این همایش اهدا می شود.

فروزان بیان کرد: شرکت کنندگان در این همایش پیاده روی حرکت خود را از ساعت هفت صبح روز جمعه 9 مهرماه از فلکه شهدا آغاز کرده و پس از طی مسافت 6 کیلومتری در منطقه باغچه جوق ماکو به پایان خواهند رساند.

وی افزود: 150 هزار تعرفه جهت ارائه به شرکت کنندگان تهیه شده که تاکنون 85 درصد آن در بین مردم شهرستانهای ماکو، پلدشت، شوط و بازرگان توزیع شده است و توزیع تعرفه ها تا ساعت 12 بامداد پنجشنبه ادامه دارد.

فروزان گفت: از سه ماه قبل 16 کمیته در حال برنامه ریزی برای برگزاری این همایش هستند و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزشهای همگانی استان در اجرای آن قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: امسال آماده سازی زیر ساخت های منطقه آزاد ماکو را با اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار داده ایم و در کنار آن تقویت رشته هایی همچون والیبال، تنیس، فوتسال، کشتی و بوکس را نیز آغاز کرده ایم.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال برای سومین سال متوالی شاهد برگزاری همایش پیاده روی در منطقه آزاد ماکو هستیم و تجربه نشان داده این همایش با دیگر همایش های برگزار شده در سطح کشور متفاوت است چرا که برنامه ریزی دقیق و مدونی در اجرای کمی و کیفی آن حاکم است.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت پیاده روی کشور را دارد و با توجه به توزیع 150 هزار تعرفه امید می رود بار دیگر شاهد رکوردزنی پیاده روی خانوادگی در روز 9 مهرماه باشیم.

چمن گلی بیان کرد: میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان کشور در رشته های وزنه برداری، تنیس روی میز و کشتی از دیگر برنامه اداره کل ورزش و جوانان طی هفته جاری است.

فریدون نوری رئیس هیات ورزشهای همگانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه افزود: امسال 174 برنامه پیاده روی به مناسبت های مختلف در استان برگزار شده است.

نوری بیان کرد: پس از همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی شهرستان ارومیه نیز روز هفتم آبان ماه امسال به همراه پخش مستقیم از شبکه سه سیما برگزار خواهد شد.

همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو طی سال های 93 و 94 با استقبال بیش از 120 هزار نفر از آحاد مختلف مردم از بزرگترین همایش های برگزار شده و این آمار در سطح ایران ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.