فرماندار ویژه کاشان گفت: بزرگ ترین و خطرناک ترین آفت دفاع مقدس، سیاسی کردن آن است و هیچ فردی نمی تواند بگوید شهدا از این گروه و یا آن گروه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا مومنیان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور کارکنان و اعضای پایگاه بسیج امام حسن عسگری (ع) فرمانداری ویژه کاشان افزود: نباید بگذاریم این پیکر واحد به واسطه جریان های سیاسی چند تکه شود.
وی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایش های خود به این مهم اشاره کرده اند که دفاع مقدس، ایثارگران، شهدا و خانواده های آنان آبروی نظام هستند، حفظ این آبرو یک وظیفه ملی و همگانی است.
فرماندار ویژه کاشان گفت: شهدا در اعتقاداتشان راسخ، در اخلاق فردی متواضع و با همت بودند و با جدیت برای دفاع از کشور جهاد کردند و به عهد خود با شهدا و امام شهدا وفادار ماندند.
مومنیان افزود: شهدا اسطوره های واقعی کشور هستند و شایسته است اخلاق ، روحیات و روش و منش آنان برای همگان به خصوص نسل جوان تبیین و تشریح شده و بعنوان الگو و سرمشق مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: شهدا در خانواده هایی پرورش یافته اند که اصول و ارزش ها را محترم شمرده و فرهنگ ایثار و شهادت را به فرزندان خود انتقال داده اند و شایسته است جامعه، خانواده شهدا را تکریم کند.
فرماندار کاشان افزود: شایسته است ریشه های اعتقادی و ویژگی های دوران دفاع مقدس به خوبی شناسایی شده و نتایج آن در روح و جان جامعه جاری گردد.
وی ادامه داد: با بررسی در زندگی شهدا پی می بریم که آنان اسطوره های واقعی تاریخ ایران زمین و اسطوره هایی هستند که به سادگی در کنار ما حضور داشته و زندگی کرده اند و کافی است یکی از هزاران مظهر رشادت آنان که در دوران دفاع مقدس متبلور شده است را به درستی در جامعه امروز انتقال دهیم.
وی افزود: انتقال مفاهیم ارزشی، رشادت ها و جانفشانی های دوران دفاع مقدس به نسل جوان و نسلی که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده و تجربه نکرده است ضرورت جامعه امروز ما بوده که مغفول مانده و رسالت ما این است که همه این رشادت ها را در قالب های هنری، داستان کوتاه و تصویرگری برای فرزندانمان ارائه کنیم.
مومنیان تاکید کرد: نباید به گونه ای رفتار کنیم که مردم تصور کنند شادی جامعه در تقابل با فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که این برنامه دشمن است و بنا دارد در بین مردم تفرقه ایجاد کند.
وی با بیان این که همه ما قرار است دشمن را زیرپا له کنیم و قرار نیست خودمان را تخطئه کرده و مقابل هم بایستیم گفت: ظواهر جوانان و طرز لباس پوشیدن آنان معیار و محک واقعی برای ارزیابی یک جوان نیست و ذات وجودی جوانان خدایی و متعالی است و هر زمان که جامعه نیاز داشته است به صحنه آمده اند و از کشور و اهداف نظام دفاع کرده اند.
فرماندار کاشان یادآور شد: پیشرفت و تعالی در جامعه شاد و با نشاط ایجاد شده و منشا اثر می شود و ضروری است مهارت های خود را در همه عرصه ها ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: در عرصه موشکی، نظامی، دیپلماسی و اقتصادی باید تلاش کرده و پیشرفت کنیم و این ها یچکدام نافی دیگری نیست و چنانچه در هر حوزه اشکالاتی هم وجود داشته باشد باید در راستای قانون و مقررات آن ها را رفع کنیم.
مومنیان گفت: برخی از رزمندگان دفاع مقدس که سال ها در عرصه جهاد و ایثار جانفشانی کرده اند اکنون در جامعه بی نام و نشان زندگی می کنند و بر اساس گفته امام راحل نباید بگذاریم آنان در پیچ و خم بوروکراسی اداری به حاشیه رفته و مردم و جامعه از برکات وجودی آنان محروم شوند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.