شیراز؛

خطر در کمین قلب روزانه 300 ایرانی

روزانه 300 فرد در كشور، بر اثر آسیب های قلبی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس مركز بهداشت شیراز گفت: طبق آمارهای موجود، روزانه سیصد فرد در كشور، بر اثر آسیب های قلبی جان خود را از دست می دهند که در فارس به کمک پزشکان خانواده، امکان بررسی منظم سلامت قلب و پیشگیری از بروز آسیب های جبران ناپذیر، تا حد بالایی فراهم شده است.  
دكتر عبدالحسین فرح بخش افزود: طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان، 33 تا 38 درصد مرگ و میرها در كشور، ناشی از بیماری ‌های قلبی و عروقی است و این بیماری‌ها، نخستین علت مرگ و میر در كشور به شمار می روند.
او با بیان اینکه این آمار نشانگر آن است، که بیماری قلبی تنها ویژه سالخوردگان نیست، اضافه کرد: با اجرای صحیح اصول سلامتی و راههای پیشگیرانه، می ‌توانیم تا حد زیادی با بروز این قبیل بیماری‌ ها مقابله کنیم؛ بنابراین لازم است عوامل خطر را بشناسیم و مراقبت صحیح و اصولی را برای افراد مبتلا به این عوامل انجام دهیم.
او عوامل خطر برای بیماری‌های قلب و عروق را شامل سن بالا، جنس مذكر، سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس، فشار خون بالا، افزایش چربی خون به ویژه كلسترول، دیابت، سیگار كشیدن و چاقی، عنوان کرد.
رئیس مركز بهداشت شیراز، برای داشتن قلب و بدنی سالم و پیشگیری از بروز آسیب ها و مشكلات قلبی عروقی، به پرهیز از مصرف دخانیات برای سلامتی قلب، انجام معاینه و آزمایش های منظم از سوی پزشک، روزانه 20 تا 30دقیقه فعالیت ورزشی منظم، تغذیه صحیح و تعادل در وزن توصیه کرد.
دكتر فرح بخش گفت: با معاینه منظم، بررسی سطح كلسترول خون و اندازه گیری فشارخون از سوی پزشک خانواده در دوره های زمانی منظم، قبل از بروز بیماری، از خود محافظت كنید.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: خطر ، کمین ، قلب ، ایرانی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.