دقایقی پیش مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،استاندار هرمزگان در مراسم افتتاحیه اجلاس گفت: حضور مشتاقان حریم ولایت حسینی از سراسر جهان و کشورهای مختلف افتخار بزرگی است که نصیب مردم دریادل و حافظان آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس شده است.
جاسم جادری افزود: با گذشت زمان طولانی از قیام عاشورا از عظمت آن کاسته نشده و یاد و خاطره این قیام در قلب عاشقان سرزنده تر می شود.
وی گفت: ذکر هنرمندانه مناقب ائمه اطهار(ع) و تعمیق معارف علوی از سوی مداحان و پیرغلامان حسینی در این راه با ارزش و ستودنی است.
استاندار هرمزگان همچنین در این مراسم در بخشی از سخنان خود با زبان عربی از حضور  مهمانان خارجی   در هرمزگان قدردانی کرد.
همچنین در این مراسم پیرغلامانی از کشورهای پاکستان، افغانستان و تایلند
مرثیه خوانی کردند.
 از 750 مهمان  35  پیرغلام  از کشورهای هندوستان، عراق، لبنان، آذربایجان ، الجزایر، یمن، اندونزی، افغانستان، تایلند و ترکیه در  چهاردهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی در بندرعباس  حضور دارند.  
تجلیل از 70 نفر از پیر غلامان وخادمان حسینی و تولید کنندگان مستندهای برگزیده رادیویی و تلویزیونی با موضوع پیرغلامان و خادمان حسینی از برنامه های چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس است.
 ثبت ملی مراسم سنتی سینه زنی نشسته هرمزگان از دیگر برنامه های این اجلاس دو روزه است.  
مراسم اختتامیه فردا در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار می شود.
 انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.