در چارچوب سیاست‌های ریاضت اقتصادی آل سعود؛

موعد پرداخت حقوق در عربستان سعودی تغییر کرد

سعودی‌ها که با کسری بودجه شدید روبرو هستند، در اقدامی بی‌سابقه پرداخت حقوق را از ماه‌های هجری به میلادی تغییر دادند.

موعد پرداخت حقوق در عربستان سعودی تغییر کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، در اقدامی بی سابقه و در راستای سیاست‌های ریاضت اقتصادی در عربستان، کابینه این کشور تصمیم گرفت نظام پرداخت حقوق را از ماه‌های هجری به ماه‌های میلادی تغییر دهد.

رسانه‌های سعودی به نقل از منابع وابسته به رژیم این کشور اعلام کردند: استفاده از تقویم میلادی در نظام پرداخت حقوق در این کشور از ابتدای ماه اکتبر آینده آغاز می‌شود.

این تصمیم در جلسه روز دوشنبه 26 سپتامبر به ریاست ملک سلمان گرفته شده و بر اساس آن، پرداخت حقوق و مزایا بر اساس ماه‌های میلادی خواهد بود و سال مالی نیز از یکم ژانویه هر سال میلادی شروع خواهد شد.

پیش از این نظام پرداخت حقوق بر اساس ماه‌های هجری بود.

این درحالی است که اخیرا پادشاه عربستان برای مقابله با کسری بودجه، حقوق اعضای مجلس مشورتی این کشور و وزیران را به میزان 15 تا 20 درصد کاهش داد. عربستان قبلا نیز بسیاری از بسته‌های حمایتی را برداشته بود.

سیاست‌های جنگ‌افروزانه آل سعود در یمن و حمایت از تروریست‌ها در عراق و سوریه، هزینه‌های سنگینی را بر دوش اقتصاد این کشور تحمیل کرده و این کشور هم اکنون با کسری بودجه شدید دست و پنجه نرم می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار