رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول از پیگیری طرح جامع آستان سبزقبا با رویکرد مذهبی و اولویت ساماندهی بقعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام مجتبی خمیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول بیان داشت: طرح مصوب جامع آستان سبزقبا(ع) با تصویب در شورای شهر و شهرداری دزفول در مرحله اجرای سنگ کف و رواق می باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال کانال کشی محوطه داخلی سبرقبا هستیم گفت: سیاست مدیران پیشین اوقاف بر توسعه فعالیت های تجاری آستانه سبزقبا (ع) متمرکز بود اما مدیریت جدید سعی در ساماندهی وضعیت بیرونی و درونی حرم دارد ضمن اینکه تجاری سازی نیز به عنوان ایجاد در آمد برای آستان ضروری است که به آن پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام خمیدی اظهار کرد: ساخت صحن پشت حرم نیز آغاز شده و تلاش می شود وضعیت آستان سبزقبا تا نوروز امسال ساماندهی شود.

بنای بقعه سبزقبا در دزفول متعلق به دوره تیموری و سلجوقی بوده که در دوره های اخیر به شکل جدیدی تغییر و توسعه یافته و گنبد و گلدسته برای آن ساخته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول با اشاره به وضعیت موزه سبزقبا اذعان داشت: وسایل و اشیای موجود در موزه سبزقبا (ع) که از دوره های مختلف تاریخی مانند قاجاریه و هخامنشیان هستند در بهترین مکان نگهداری می شوند ولی برای ساماندهی این موزه مکان جدیدی جنب کتابخانه سبزقبا در نظر گرفته شده که در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه مجوز لازم برای جابجایی موزه آستان سبزقبا(ع) اخذ شده است ابراز امیدواری کرد تا عید نوروز مکان جدید برای موزه آماده و بازگشایی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به درپیش بودن ایام محرم با برافراشتن پرچم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در آستان سبزقبا (ع) به پیشواز محرم رفتیم و برنامه های بصیرت عاشورایی همزمان از یکم محرم در کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان دزفول آغاز می شود.

حجت الاسلام خمیدی افزود: پرچم لبیک یا حسین (ع) به عنوان نماد آغاز عزاداری ماه محرم در دزفول شب قبل از آغاز ماه محرم از محل آستان علی مالک در قالب هیات عزادار به آستانه سبزقبا (ع) حمل و نصب می شود.

وی گفت: آئین های عزاداری محرم همراه با سخنرانی ،سینه زنی و مداحی در آستانه سبزقبا(ع) از یکم ماه محرم در دزفول آغاز خواهد شد.

حرم حضرت محمدابن موسی الکاظم(ع)، برادر امام رضا(ع) و معروف به سبزقبا به عنوان چهارمین حرم معنوی اهل بیت(ع) ایران اسلامی در مرکز شهر دزفول واقع است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
لطفا علت تعطیل شدن غیر قانونی کتابخانه حرم سبزقبا را پس از 12 تیر 97 را(با وجود داشتن تمام تاسیسات لازم :آب ، برق ، میز و صندلی ، سرمایش و گرمایش و ... ) پیگیری کنید