جعفرپور در نطق میان دستور:

برجام درس عبرتی برای پیوستن به FATF است/دولتمردان به فکر تقویت درونی اقتصاد باشند

عضو کمیسیون فرهنگی گفت:دولتمردان باید به فکر تقویت درونی اقتصاد کشور با الگوی اقتصاد مقاومتی باشند.

برجام درس عبرتی برای پیوستن به FATF است/دولتمردان به فکر تقویت درونی اقتصاد باشند
به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در این ایام شاهد پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تکمیل حلقه‌های موفقیت در صحنه مقابله با دشمنان نظام آمریکا، اسرائیل و عربستان و شکست تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق بودیم.

وی ادامه داد: نباید فریب طرح‌های به اصطلاح آتش‌بس که هدفی جز فراهم کردن فرصت برای بازسازی تروریست‌ها ندارد، را خورد، همچنین باید ایمان داشته باشیم که نتایج انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در امریکا هر چه باشد تفاوتی برای کشورمان نخواهد داشت چرا که از عمق دشمنی آنها نخواهد کاست و دولتمردان باید به فکر تقویت درونی اقتصاد کشور با الگوی اقتصاد مقاومتی باشند.

نماینده مردم لارستان تصریح کرد: این روزها سخن از مواجهه با FATF یا همان کارگروه ویژه مالی در سازمان مبارزه با پولشوئی است، توافق برجام پیش روی ماست و درس بزرگ برجام علی‌رغم وفای به عهد و انجام به تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران، بد عهدی‌ و بی‌اعتمادی طرف آمریکایی را به همراه داشت و این درسی است که باید در FATF به کار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: دولت و مجلس باید هوشمندانه با پیش‌بینی حرکات احتمالی طرف مقابل و بدون هیچ اعتماد و حس ظنی مسیر پیوستن را طراحی کنند. 

جعفرپور با اشاره به نارضایتی در زمینه رکود و اشتغال گفت: این موضوع زنگ خطری است که باید همه اعضای نظام بویژه دولت و مجلس را متوجه سازد و با همدلی و همکاری تلاش‌های خود را در اجرای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی سرعت بخشد.

وی تذکراتی را پیرامون مسائل اجرایی از جمله حوزه انتخابیه لارستان ارائه کرد و گفت: وزارت کشور به منظور بهبود جریان اجرای کشور باید تقویت شده و افزایش اختیارات اداری فرمانداری‌های ویژه از جمله فرمانداری ویژه لارستان را در دستور کار قرار دهد.

جعفرپور افزود: مشکل کم آب در این استان بسیار جدی است و وزارت نیرو برنامه خود را برای آبرسانی به بخش‌هایی چون بیرم و بخش‌های مرکزی لارستان و ... اعلام نماید.

نماینده مردم لارستان اضافه کرد: وزارت نفت عقب‌ماندگی خود را در گازرسانی به همه بخش‌ها به ویژه بیرم، صحرای باد و بنارویه و ... جبران کرده و گازرسانی را تسریع نماید همچنین وزارت راه و شهرسازی با اختصاص بودجه اوراق سهام فاز دوم راه جهرم تا بندرعباس را که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه دارد به پایان برساند.

جعفرپور ادامه داد: وزارت راه و سازمان مدیریت اتصال ریلی به استان جنوبی کشور ازطریق راه‌آهن شیلات، جهرم، لار و بندرعباس را با جدیت مورد توجه قرار گرفت و شهرستان خنج نیز با تصویب 215 احداث بیمارستان 180 تخت‌خوابی را قدردانی کرده و ارائه خدمات درمانی در این منطقه تقویت نماییم.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: دولت به انجام طرح‌هایی که به صورت 50 درصد تعهد مشارکت کرده و ادای سهم و ایفای تعهد پذیرفته شده بپردازد همچنین دولت تاسیس و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی لارستان حمایت کرده تا امکان جذب سرمایه مردم و اشتغال‌زایی فراهم آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار