کوهکن در واکنش به گزارش مرکز پژوهش‌ها:

مرکز پژوهش‌ها موضوعات را عمیق‌تر بررسی کند/ لزوم انجام پژوهشی با موضوع فساد بانکی

نماینده لنجان گفت: مرکز پژوهش ها در مورد افزایش تقاضاها برای استفاده از منابع بانکی که موجب ایجاد رانت و فساد بانکی می‌شود،بررسی انجام دهد.

مرکز پژوهش‌ها باید موضوعات را عمیق‌تر بررسی کند/ پژوهشی با موضوع فساد بانکی انجام دهیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن کوهکن نماینده لنجان طی اظهارات خود نسبت به گزارش مرکز پژوهش‌ها در صحن علنی امروز چهارشنبه هفتم مهر ماه ضمن تقدیر از حجت الاسلام ناطق نوری موسس مرکز پژوهش ها گفت: باید از محمد جواد لاریجانی اولین رئیس مرکز پژوهش‌ها و همچنین اشخاصی بی‌صدا در این مرکز کار می‌کنند،  تشکر کرد.

وی تصریح کرد: باید دقت کرد تا مسائل جناحی در گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها وارد نشود زیرا به کشور آسیب می‌زند.

کوهکن خطاب به جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ها اظهار داشت: سوالم از شما این است که آیا دست ما برای آنچه که موضوعی با چهارچوبی مشخص به شما سفارش دهیم بسته است؟ ای کاش مشخص می‌کردید که طی این مدت چند سفارش کار از سوی نمایندگان طی این مدت دریافت کرده‌اید.

وی اذعان داشت: ما معمولا ساده‌ترین کار انتقاد کردن و حرف زدن را انتخاب می‌کنیم، شما دو ماه دیگر گزارشی ارائه کنید که طی آن مشخص شود چند درصد از نمایندگان این گزارش را قرائت و گوش داده‌اند.

وی بیان داشت: گزارش ها وحی منزل نیستند اما اگر ما از جایگاه نمایندگی ایرادی از لحاظ کارشناسی نسبت به گزارش ها داریم می‌توانیم آن را نوشته و در مجلس پخش کنیم.

نماینده لنجان خطاب به جلالی گفت: شما ایرادات را که بخش عمده آنها در جاهای دیگر آمده را گفتید اما خواهش من این است که در مرکز پژوهش‌ها به صورت عمقی کار کنید.

وی در ادامه افزود: در بحث فساد بانکی سال‌ها است مطالبی نوشته می‌شود که عمدتا همه راه‌ها به بحث نظارت ختم می‌شود اما آیا تاکنون تحقیق کرده‌اید که چرا تقاضاها در کشورمان برای استفاده از منابع بانکی زیاد است.

نماینده لنجان تصریح کرد: بنده متوجه نشدم این دستورالعمل از کجا آمده که بیست درصد را خود شخص و 80 درصد مابقی برای انجام کاری باید از منابع بانکی تامین شود،‌چرا هیچ گونه عوامل تشویقی برای کسانی که از تسهیلات بانکی کمتر استفاده می‌کنند وجود ندارد.

کوهکن بیان داشت: استفاده از منابع بانکی بالا با اختلاف فاحشی میان عرضه و تقاضا وجود دارد و این یعنی ایجاد رانت و فسادهای بانکی، چرا نباید مرکز پژوهش‌ها در این رابطه تحقیق کند و راه‌حلی در این زمینه ارائه کند.

وی تاکید کرد: ما در کشور حرف زیاد می‌زنیم اما چرا هیچ کدام به نتیجه عملیاتی نمی‌رسد لذا مرکز پژوهش ها در این مورد تحقیق کند و حتی سهم مجلس از لحاظ کم کاری در این زمینه مشخص کند.

نماینده لنجان خاطرنشان کرد: مرکزی داریم که باید آن را تشویق،‌ ترغیب کنیم و هم اینکه سفارش و انتقاد کنیم پس با این روند این کار جلو نمی‌رود.


انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، فساد ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار