مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ در این مراسم از برترین های  بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مرکزی تجلیل شد.
حقیقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: 21 اثر در مجموع توسط هیات بازبینی  مورد ارزیابی قرار گرفت و از این تعداد 8 اثر انتخاب شد .
وی ادامه  از این 8 اثر نمایشی دو اثر به بخش کشوری ارسال می شود.
 حقیقی همچنین از پیشرفت 85 درصدی ساخت سالن تئاتر شهر اراک خبر داد و گفت : 18 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سالن اختصاص یافته است.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد هم در این مراسم با اشاره به اینکه باید حسن اعتماد به انجمن هنرهای نمایشی در ادارات ارشاد کشور شکل بگیرد گفت: برنامه‌ریزی‌ها در بخش تئاتر کشور باید به فعالان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سپرده شود.
مهدی شفیعی همچنین بر تجهیز و نوسازی سالن نمایش فرهنگسرای آئینه اراک تاکید . 
وی با اشاره به ضرورت پویایی بخش نمایش در استان‌های کشور گفت: هنگامی می‌توان مدعی این موضوع بود که در هر استان یا منطقه در جهت ارتقاء تئاتر گام برداشته‌ایم که به طور مستمر و مرتب شاهد اجرای نمایش‌ها و تئاترهای مختلف در طول سال در شهرها و استان‌های کشور باشیم.
 مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اشاره به اهمیت توانمندسازی انجمن‌ هنرهای نمایشی در استان‌های کشور تصریح کرد: انجمن هنرهای نمایشی در یک استان هنگامی معنا می‌دهد که گروه‌های توانمند نمایشی در آن استان فعال باشند و از این مسیر اجماع، همدلی و انسجام بین دلسوزان و فعالان این هنر، زمینه اعتلا و توسعه آن در هر منطقه ایجاد شود.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، جشنواره ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.