همدان؛

برگزاری 27 برنامه در هفته ی آتش نشانی/ امکانات آتشنشانی همدان به روز نیست

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از برگزاری 27 برنامه در قالب 15 سر فصل در هفته آتش‌نشانی خبر داد.

برگزاری 27 برنامه در هفته ی آتش نشانی در همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه عملیات صعود و فرود توسط گروه ویژه آتش‌نشانی برگزار خواهد شد 'گفت: غبارروبی و تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس و آتش‌نشان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته پیش‌بینی شده است.
 
وی به اهدای خون توسط تعدادی از نیروهای 125 همدان اشاره کرد و افزود: صبحگاه مشترک کارکنان سازمان آتش‌نشانی نیز در بلوار ارم برگزار خواهد شد.
 
این مقام مسئول از انجام عملیات امداد و نجات و صعود و فرود توسط گروه ویژه آتش‌نشانی خبر داد و یادآور شد: مکان این عملیات میدان آرامگاه بوعلی، ساختمان سازمان عمران شهرداری ابتدای کولانج است.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان به رژه ناوگان خودروهای عملیاتی و امداد و نجات در سطح شهر اشاره کرد و تصریح کرد: مراسم رژه از مسیر بلوار ارم، میدان قائم، میدان پژوهش، بلوار بعثت، میدان جهاد، آرامگاه بوعلی، بلوار خواجه رشید، خیابان شریعتی، میدان امامزاده عبدالله، میدان باباطاهر، میدان سپاه، بلوار بدیع‌الزمان، پل هوایی و میدان امام حسین(ع) است.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان به کوهنوردی و صعود به قله الوند توسط فرشتگان نجات 125 همدان اشاره کرد و گفت: این صعود از گنجنامه به ارتفاعات الوند انجام خواهد شد.
 
وی از انجام عملیات امداد و نجات صعود و فرود توسط فرشتگان نجات خبر داد و افزود: گروه ویژه آتش‌نشانی و خودروها در معابر شهر همدان و تردد آتش‌نشانان در معابر از دیگر برنامه‌هاست.
 
وی به اجرای مسابقات تخصصی آتش‌نشانان در بلوار ارم اشاره کرد و بیان کرد: در روزهای 10 و 11 مهرماه از این سازمان از خانواده شهدای آتش‌نشان بازدید خواهد داشت همچنین قرائت زیارت عاشورا در گلزار شهدا دفاع مقدس و آتش نشانی از دیگر برنامه های این سازمان است.
 
بیاناتی در پایان اظهار کرد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی در این هفته دیداری با موسسه خیریه محمد رسول‌الله (ص) مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست خواهند داشت.
 
هفتم مهرماه سال 59 پس از بمباران پالایشگاههای نفت، آتشنشانان برای مهار آن بسیج شدند که در ادامه بمب افکن های دشمن بعثی مجدد این مناطق را بمباران کرده و بسیاری از آتش نشانان به درجه رفیع شهادت نائل شدند به این منظور هفت مهر ماه به نام آتشنشانی مزین شد.

سالن های همدان ایمنی کافی برای برگزاری برنامه عمومی را ندارد

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: سالنهای ورزشی و فرهنگی شهر همدان استاندارد لازم و ایمنی کافی برای برگزاری برنامه ها را ندارند.
 
محمدرضا بیاناتی در نشست خبری اصحاب رسانه گفت: محل برگزاری نماز جمعه همدان نیز از امنیت کافی برخوردار نبوده و به مسئولان اجرایی در این باره هشدارهای لازم داده شده است.
 
وی تصریح کرد: یکی از مشکل های ایمنی بیشتر سالن ها در همدان ، باز شدن در آنها به سمت داخل بوده و در صورت بروز مشکل، افراد برای خروج از سالن دچار مشکل می شوند.به همین علت نیز آتش نشانی اجازه برگزاری کنسرت در این سالنها را به متقاضیان نمی دهد.
 
وی توضیح داد: راه خروج حاضران در سالنها، تعداد درهای پیش بینی شده برای خروج، استفاده نکردن از موادی که سریع شعله ور می شوند از مواردی است که در سالنهای همدان رعایت نشده است.
 
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه همدان از شهرهای پیشرو در ایمن سازی واحدهای مسکونی و تجاری است یادآوری کرد: از سال 81 کار ایمن سازی آغاز شد و ارائه پروانه ساختمانی و پایان کار از سوی شهرداری منوط به تائید کارشناسان آتش نشانی است.
 
وی همچنین از تکمیل 98درصدی کار عمرانی آتش نشانی باباطاهر خبر داد و گفت : بیاناتی اجرای سیستم مهار حریق، نصب خاموش کننده از نوع پودر و هوا، اجرای سیستم کشف و اعلام حریق اتوماتیک و نصب برق اضطراری را برای ارائه گواهی ایمنی ضروری برشمرد.
 
وی افزود: 347 پروانه ایمنی ساختمان در نیمه اول سال 95 از سوی آتشنشانی همدان صادر شده است و یک هزار و 737 واحد مسکونی و 154 واحد تجاری در این مدت زمان پروانه ایمنی دریافت کردند.همچنین 27هزار و 315 متر مربع ساختمان در نیمه ی اول سال ایمن سازی شده است.

حداکثر بافت های تجاری همدان فرسوده و قدیمی هستند
 
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت:علت آتش سوزی در میدان اصلی شهر همدان بی احتیاطی و ایمن نبودن این محدوده بود که برای مهار آن 6 نفر از آتشنشانان مجروح شدند.
 
بیاناتی افزود: سقف واحدهای تجاری واقع در بافت مرکزی همدان تیرهای چوبی بوده و در کنار آن مواد اشتعالزا قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: ناامن بودن بافت مرکزی و بازار همدان در مکاتبه ای محرمانه به فرماندار و دیگر مسئولان اطلاع رسانی شده است.
 
وی تاکید کرد: آتشنشانی آمادگی لازم را برای ارائه مشاوره به مسئولان و متولیان امر از جمله میراث فرهنگی و گردشگری برای ایمن کردن بازار اصلی و مرکزی شهر همدان را دارد.
 
وی اشاره کرد برای تائید مناطق مسکونی و تجاری از نظر استاندارد سازی 469 مورد بازدید داشته ایم که از این تعداد260مورد تائید شده اند همچنین برای 209مورد تائید نشده دستورات لازم جهت ایمن سازی ارائه شده است.
 
بیاناتی از گزارش 133 مورد حریق کذب خبر داد و بیان کرد: در یک مورد سه تیم برای مهار آتش ناشی از واژگونی خودروی بونکر سیمان حاضر شدند که اخبار خلاف واقع بود.
 
وی اضافه کرد: نیمه نخست امسال بیش از 70 هزاربار زنگ تلفن آتش نشانی شهرهمدان به صدا درآمده که 56 هزار و 696 تماس مزاحمت تلفنی بوده است.
 
مدیرعامل آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: آتشنشانی همدان 139 نیروی عملیاتی دارد و به زودی 50 نیروی آموزش دیده نیز به جمع آتشنشانی همدان اضافه می شوند.

امکانات آتشنشانی همدان به روز نیست
 
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: تجهیزات و امکانات آتش نشانی همدان استاندارد و به روز نیست و نیازمند خرید تجهیزات جدید هستیم.
 
بیاناتی در ادامه گفت: نردبان آتش نشانی همدان 32 متری بوده و تا ارتفاع 28 متری را جوابگو است در حالیکه با توجه به افزایش بلند مرتبه سازی، خرید نردبان هیدرولیکی با ارتفاع 54 متر ضروری است.
 
وی اظهار کرد: 9 ایستگاه آتش نشانی در همدان وجود دارد که 44 دستگاه سبک و سنگین اقدام به امداد رسانی و مهارآتش می کنند.
 
مدیرعامل آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر همدان تاکید کرد: تعداد خودروها برای مواقع معمولی مناسب بوده ولی هنگام بروز بحران با کمبود و مشکل مواجه خواهیم شد.
 
بیاناتی افزود: آتشنشانی همدان نیازمند 17 دستگاه خودرو از جمله تانکرهای پشتیبانی 36 و 18 هزار لیتری، جرثقیل 30 تنی ، خودروی اطفای حریق مختص مراتع، موتور سیکلت و بالگرد است.
 
وی با ذکر اینکه کار آتشنشنان تنها خاموش کردن آتش نیست اظهارکرد: 47 وظیفه برای آتش نشانان تعریف شده است که تنها یک مورد آن مهار آتش است.
 
وی گفت: حدود 2 هزار عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط آتشنشانی همدان در 6 ماه نخست امسال انجام شده که یک هزار و 377 مورد از این تعداد مهار آتش بوده است.
 
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: بال وجود اینکه وظیفه ای برای انجام عملیات در خارج از محدوده شهر نداریم ولی هنگام بروز بحران آتشنشانان در مناطق خارج از شهر برای امدادرسانی حاضر می شوند.
 
وی اضافه کرد: نیمه نخست امسال 56 هزار نفر در شهر همدان اموزشهای لازم در زمینه آتشنشانی را فراگرفتند که از این تعداد 53هزار و 200 نفر آموزش عمومی ، 2هزار و 462نفر آموزش مدارس و دانش آموزان و 50 نفر دانشجو بوده اند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.