خانواده محور تقویت وتحکیم جامعه محسوب می شود.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در همایش استانی خانواده ضمن تبریک روز خانواده و هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه خانواده محور تقویت و تحکیم جامعه محسوب می شود اظهارداشت: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی نظام است.

دکتر سعید فریور افزود: بر اساس آموزه های اسلامی برای اینکه جوامع تحت ضابطه درآیند چاره ای نیست که نخست خانواده باید در خود علایق اسنانی را گسترش دهد و هر گونه نظم و سازندگی از این کانون آغاز گردد.

فریور با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی خانواده های ایرانی با کاهش فضای عاطفی در خانواده و سرد شدن ارتباطات انسانی در محیط خانواده روبرو هستند ادامه داد: ادامه این روند می تواند به رخداد طلاق عاطفی و ذهنی منجر گردد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در ادامه تشکیل 12 گروه همیار زنان سرپرست خانوار، تشکیل 26 گروه خودیار با اجرای طرح تامین مالی خرد در مناطق روستایی و پیش بینی تشکیل 50 گروه دیگر، طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستائی و عشایری به تعداد 1803 نفر و اجرای سیاست های گسترش خدمات اجتماعی از طریق مراکز غیر دولتی و کلینک های مددکاری را از جمله فعالیتهای دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی استان برشمرد.

دکتر سعید فریور تعداد زنان سرپرست خانوار مستمری بگیر را 5 هزار و 525 خانوار دانست و افزود: اجرای طرح مقیاس ارزیابی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از دیگر فعالیتهای بهزیستی استان به شمار می رود.

دراین همایش به سه مقاله برتر با موضوع خانواده ازمیان 20 مقاله رسیده به ددبیرخانه همایش تقدیر شد.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.