در پی لغو انتخابات شورای فیفا؛

آصفی: لابی قطری ها دلیل لغو انتخابات بود/ کفاشیان شانس بالایی برای رای آوردن داشت

مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال ایران گفت: علی کفاشیان شانس بالایی برای عضویت در شورای فیفا داشت اما لابی کشورهای عربی با هدایت قطر مانع از این امر شد.

حمیدرضا آصفی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران؛ درباره لغو انتخابات اعضای شورای فیفا در قاره آسیا بیان کرد: تا آن جایی که من به یاد دارم این امر بی سابقه بوده به خصوص که جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در جلسه امروز حضور داشته است. البته با توجه به این که من در نشست اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور نداشتم و چندان در جریان جزئیات مربوط به این موضوع قرار ندارم، بهتر است که هیئت ایرانی حاضر در نشست گزارش این اتفاقات را به ما و مردم بدهند.

وی افزود: به هر حال لغو انتخابات شورای فیفا در قاره آسیا، اقدام بسیار زشتی بوده که حتم دارم با لابی قطری ها و دوستانشان رخ داده است. با محرومیت سعود المهندی کاندید قطر، به نظر می رسید که علی کفاشیان شانس بالایی برای انتخاب به عنوان عضو شورای فیفا داشته باشد اما شرایطی از سوی لابی کشورهای عربی ایجاد شد تا انتخابات امروز در کمال تعجب مقابل چشمان ریاست فیفا لغو شود.

مشاور بین الملل فوتبال کشورمان درباره تلاش قطر برای بازگشت نماینده اش به انتخابات شورای فیفا بیان کرد: باز هم تاکید می کنم که اطلاعات چندانی نسبت به لغو انتخابات ندارم اما موضوع مشخص این است که قطری ها همراه با دوستانشان، برای رای آوردن کاندید خود دست به هر اقدامی می زنند. متاسفانه در روابط بین الملل فوتبالی، مسائل آلوده ای چون هزینه برای لابی کردن و تطمیع برخی کشورها وجود دارد و این موضوع حتی در انتخابات قبلی فیفا هم دیده شد.

آصفی درمورد شایعه کارشکنی ازبکستان در آستانه بازی این تیم مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی، گفت: طبیعی است که در عرصه رقابت های بین المللی، میزبان سعی دارد تا از شرایط میزبانی خود، بیشترین بهره را ببرد. ازبکستان هم درصدد انجام چنین اقداماتی است. با این وجود اگر این اقدامات در چارچوب انصاف و عدالت باشد، مشکل چندانی وجود ندارد. شاید تیم میزبان با تغییر ساعت و شهر بازی سعی در رسیدن به اهدافش داشته باشد. این مسائل پذیرفته شده است اما اگر از شرایط عادی خارج شود، زشت است.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: طبق مکاتباتی که با مسئولان برگزاری بازی ایران و ازبکستان داشته ایم، درخواست کرده ایم به ازبکستان تذکر دهند که خیلی به سمت انجام کارهای غیرمعمول نروند. فدراسیون فوتبال درخواست کرده که ناظر کارآمدی بر این بازی نظارت و به قولی از اقدامات خلاف عرف حریف جلوگیری کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار