معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ارتباط مستمر و تنگاتنگی را با سمن‌های استان خراسان رضوی داریم و تأثیر آن را نیز تاکنون دیده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،محمدباقر الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت:انسان امروز به‌اشتباه خود را ناچار به بهره‌برداری از طبیعت و آسیب زدن به آن‌ها می‌داند و اقدامات خودسرانه باعث شده است که انسان‌ها امروز و آینده از مواهب طبیعت بی‌بهره و کم‌بهره بمانند.

وی  افزود: دغدغه حفاظت از محیط‌زیست فراگیر نشده است و عده کمی از شهروندان در پی صیانت از مواهب الهی هستند.

الفت نظام قانون‌گذاری با استفاده از الگوهای دقیق اجتماعی را در کشور کارا دانست و ادامه داد: اگرچه اقدامات عاجل باهدف پیشگیری انجام‌شده است و در حال حاضر قوانین در حمایت از محیط‌زیست باهدف افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم در حداکثر میزان قرار دارد.

در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی گفت: معتقدیم تعداد زیاد نیرو کفاف حفاظت از محیط‌زیست را نمی‌دهد و هر جا که مردم برای کمک آمده‌اند توفیقات زیادی کسب کرده‌ایم.

سید امیر مرتضوی تصریح کرد: ارتباط مستمر و تنگاتنگی را با سمن‌های استان خراسان رضوی داریم و تأثیر آن را نیز تاکنون دیده‌ایم.

وی ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم در استان خراسان رضوی و در رابطه با این حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: منتظر گزارش‌های این ستادها هستیم تا بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی تأکید کرد: ما انتظار داریم لیست سمن‌ها به دادگستری به‌صورت کامل تحویل داده شود تا بتوانیم از آن‌ها حمایت کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: قانون آیین دادرسی، سمن‌ها را به رسمیت شناخته است و اجازه شکایت را به آن‌ها می‌دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های تلفیقی در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این گشت‌ها در بازگشت بیت‌المال تأثیر زیادی داشت، البته ما اعتقاد داریم حفاظت از محیط‌زیست شغلی سخت است و باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.