سخنگوی ولایت فراه گفت: قرار است که کار ساخت بند بخش آباد ولایت فراه تا یک هفته دیگر آغاز شود.

تا یک هفته دیگر کار بند بخش آباد ولایت فراه آغاز می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد ناصر مهری سخنگوی ولایت فراه گفت: قرار است که کار ساخت بند بخش آباد ولایت فراه تا یک هفته دیگر آغاز شود.

آقای مهری می گوید که با ساخت این بند آب در ولایت فراه کنترل می‌شود و مشکلات آبیاری زمین داران در این ولایت حل خواهد شد.

محمد آصف ننگ والی فراه نیز می گوید که با اعمار بند بخش آباد ولایت فراه، این ولایت می تواند ۱۰ ولایت دیگر را غله جات و میوه جات بدهد.

والی فراه گفته دولت وعده کرده است که حاضر است تا ۴۰۰ میلیون دالر امریکایی برای ساختن این بند هزینه کند.

قرارداد دیزاین بند بخش آباد فراه با یک کمپنی ایتالیایی صورت گرفته و قرار است کار آن در هفته اینده بگونه عملی آغاز گردد.

حمایت از بند بخش آباد

مقام های محلی، مردم، ریش سفیدان و فعالان مدنی ولایت فراه برای ساخت بند بخش آباد فراه باهم گفتگو کردند تا حمایت همه جانبه را برای ساخت این بند بدست بیاورند.

آقای مهری می گوید که بزرگان قومی ولسوالی ها حمایت کامل شان را از آغاز کار این بند اعلام کردند.
بزرگان قوم گفته اند که برای ساخت این بند آبی حاضر هستند که از هرنوع امکانات کار گرفته و بند بخش آباد ساخته شود تا مردم بتوانند آب را کنترل کنند.

گفته می شود که محمد آصف ننگ والی فراه، حبیب الله احمدزی مشاور امنیت خاص رییس جمهور، محمد یونس هوتک مشاور ریاست جمهوری و نمایندگان سارنوالی و ریاست امنیت ملی پیرامون این بند با هم صحبت کرده اند.

نماینده وزارت امور داخله، وزارت عدلیه، کمیسیون مستقل حقوق بشر، عبدالقیوم رحیمی رئیس حمایت مردمی در ارگان های محلی، عبدالله نجفی رئیس کمپنی دایموند در بخش مطالعات بند بخش آباد، معاون و اعضای شورای ولایتی، صد ها تن از موی سفیدان و سران قومی مرکز و ولسوالی های فراه به هدف حمایت و آغاز کار بند بخش آباد فراه از ساخت این بند حمایت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ولایت ، فراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.