یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه جامع عملیاتی حفاظت از اماکن تاریخی در جلسه امروز شورا به تصویب نرسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه جامعه عملیاتی حفاظت و بهره گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اماکن و باغ‌های تاریخی و کهن شهر تهران امروز در صحن علنی شورای شهر بررسی شد اما اعضای شورای شهر به آن رأی مثبت ندادند. 
 
احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این طرح گفت: بافت و ابنیه‌های تاریخی شهر تهران به عنوان هویت این شهر محسوب می‌شوند به همین دلیل باید به اماکن تاریخی و بافت‌های تاریخی توجه جدی شود. 
 
وی افزود: در این طرح شهرداری باید حفاظت، مرمت، بازسازی و بهره برداری از فضاهای فرهنگی و تاریخی را در دستور کار خود داشته باشد. 
 
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروزه بیش از 2 هزار آثار و ابنیه‌ تاریخی در شهر تهران شناسایی شده که تنها 500 مورد از این آثار به ثبت ملی و جهانی رسیده است. 
 
حکیمی پور با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه وشهرسازی، اوقاف و نهادهای دیگری باید تسهیل‌گر و پشتیبان آثار و ابنیه‌های تاریخی باشد تا بتوانیم صددرصد از آثار شهر تهران را به ثبت ملی برسانیم. 
 
محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص این طرح با اصل این موضوع مخالف نیستم اما این طرح بیش از سه بار در شورا به تصویب رسیده است. 
 
وی افزود: بدون تردید باید توجه بیشتری به اماکن و بافت‌های تاریخی شهر تهران شود اما اینکه نقش سازمان میراث فرهنگی را در خصوص  این موضوع کاهش داده و اختیار آن را به شهرداری تهران بدهند خود بحث‌های جداگانه‌ای دارد. 
 
ولی الله شجاع پوریان عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان  اینکه جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر بناهای تاریخی و میراثی هستیم، گفت: از 2 هزار آثار شناسایی شده تنها یک چهارم کدگذاری شده است. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار