نیشابور گذرگاه فرهنگ استان است و عبور حضرت رضا (ع) و حدیث سلسلةالذهب و حضور هزاران قلمدان دارهای مرصع نشان از پیشینه تاریخی این شهر دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه با توجه به صحبت‌های مسؤولان و انتخاب نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران این نمایشگاه امسال در شهرستان نیشابور برگزار خواهد شد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پایتختی کتاب ایران یک افتخار برای استان است و باید در استان خراسان رضوی دادوستد فرهنگی را ایجاد نماید و همه در کنار این عنوان برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنیم

چنارانی انتخاب نیشابور به‌عنوان یکی از 12 شهر توریستی کشور را از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی استان خراسان رضوی عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت گردشگری نیشابور نیاز ناشران است، ناشران می‌توانند از حجم قابل‌توجه گردشگر خارجی و داخلی نیشابور برای فروش آثار باکیفیت خود استفاده کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتخاب نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در وهله اول افتخار برای استان ما است و همه مجموعه‌های فعال در استان باید در این ویداد کمک کنند تا این پایتختی را در کارنامه افتخارات استان یاد کنیم.

وی با اشاره به انتقادهای برخی نسبت به آماده نبودن زیرساخت‌های برگزاری این نمایشگاه در نیشابور خاطرنشان کرد: نیشابور هرساله میزبان تعداد زیادی از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی است و اندیشمندان بسیار زیادی به این شهر آمده‌اند و مطمئن هستم میزبان خوبی برای این نمایشگاه خواهیم بود.

چنارانی با اشاره به نقل‌ قول استاد برجسته ادبیات فارسی، شفیعی کدکنی که نیشابور را فشرده ایران بزرگ می‌داند تأکید کرد: طبیعتاً نیشابور می‌تواند نماینده تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی و خراسان بزرگ باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس احراز صلاحیت نیشابور برای این نمایشگاه را در انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در رقابت با 99 شهر ایران دانست و گفت: از مسؤولان انتظار می‌رود در کنار حمایت از برگزاری این نمایشگاه با حضورشان به افزایش سطح برگزاری آن کمک کنند، همین‌جا از همه مسؤولان کشوری و استانی برای حضور در نمایشگاه کتاب نیشابور دعوت می‌کنم.

انتهای پیام//ر.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار