ولی الله نصر مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت :تاکنون 6 هزار کودک خیابانی و کار در کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،وی امروز در همایش علمی کاربردی کارشناسان مسئول امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی در بندرعباس افزود :طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در کشور در حال اجرا است که در اجرای این طرح توانمندسازی خانواده این کودکان نیز در دستورکار قرار دارد .  
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت : در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی این کودکان شناسایی می شوند و از آنها در بخش های آموزشی و اجتماعی حمایت می شود.
نصر افزود : مددکاری اجتماعی ، روانشناسی ، توانمندسازی خانواده و رفع عقب ماندگی تحصیلی در این طرح برای کودکان کار و خیابانی انجام می شوند.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت : برخی از کودکان خیابانی هم در این طرح در مراکز آموزشی و حمایتی شبانه روزی نگهداری می شوند.
نصر افزود : طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در هرمزگان نیز امسال آغاز شده است .
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت :کودکان کار و خیابانی که سرپرستی ندارند و یا بدسرپرست هستند پس از شناسایی در مرکز آموزشی رفاهی این کودکان نگهداری می شوند.
سیدحسین شفیعی افزود : رفع مشکلات آموزشی و رفاهی و شرکت آنها در دوره های مهارت زندگی ،توانمندسازی و فنی و حرفه ای از جمله فعالیت هایی است که در این طرح انجام می شود.
یعقوب نژاد مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان هم در این همایش گفت : کمیته های تخصصی برای بررسی آسیب های اجتماعی در استان تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.