معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، رتبه سهولت در کسب و کار کشور بهبود و فضای سرمایه‌گذاری برای کشورهای خارجی تسهیل شده است.

تلفنی/ بزرگ نسب*****فضای گسترده سرمایه‌گذاری در بخش آب/ رتبه سهولت در کسب و کار کشور بهبود یافت
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دائمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در نشست بین‌المللی آب در ایران در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های این وزارتخانه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش رو اظهار داشت: ایران کشوری پهناور و دارای اقلیم آب و هوایی متفاوت است و این امر خدمات آبی و پروژه‌های زیرساختی را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به مناطق مختلف کشور فعالیت‌های گسترده‌ای نظیر انتقال آب، استفاده از سیستم‌های نمک‌زدایی و تصفیه‌خانه‌های بزرگ صورت گرفته است، همچنین برای توسعه این پروژه‌های زیرساختی فرصت سرمایه‌گذاری چشمگیری وجود دارد.

دائمی افزود:در حال حاضر 380 سد بزرگ در کشور فعالیت و 600 طرح بزرگ آب و فاضلاب دیگر نیز در حال اجرا است که پروژه‌های انتقال آب، توزیع، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب  شامل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد: برای حضور بخش خصوصی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار در نظر گرفته شده است تا بتوانیم همکاری میان بخش خصوصی خارجی و بخش خصوصی داخلی را گسترش دهیم؛ به سبب تغییرات اقلیمی حجم آب سفره‌های زیرزمینی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و این امر ضرورت توجه به طرح‌های انتقال آب را بیش از گذشته فراهم می کند، همچنین به سبب وجود بیش از 2 هزار کیلومتر مرز آبی پروژه‌های آب شیرین کن نیز مورد توجه است.

وی افزود: به همین منظور بیش از 110 طرح شیرین‌سازی آب در جنوب کشور در نظر گرفته شده است.

دائمی همچنین اذعان داشت: سعی وزارت نیرو بر گسترش ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی است اما این ارتباط در سایه انتقال دانش فنی و تکنولوژی انجام  و وزارتخانه نیز همواره مشوق‌های متنوعی را برای بخش خصوصی در نظر گرفته است؛ بدین منظور قوانینی نظیر رفع موانع تولید در قانون کشور ما وجود دارد که امکان پرداخت بلاعوض و مابه التفاوت قیمت تمام شده معادل صرفه‌جویی شده آن انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: در دولت یازدهم سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی صورت گرفته و قراردادهای خرید تصمینی، واگذاری امتیاز آب در وزارت نیرو قابل بررسی است.
 
دائمی در پایان تأکید کرد: رتبه سهولت کسب و کار در کشور ما به شدت رو به بهبود است به طوری که این شاخص 60 رتبه بهبود یافته است و در وزارتخانه سعی شده است تا مجوزهای زاید و غیرضروری از فرآیند سیستم اداری این وزارتخانه حذف شود تا این شاخص هر چه بیشتر بهبود یابد و شرایط سرمایه‌گذاری برای کشورهای خارجی تسهیل شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار