موسوی لارگانی طی تذکری:

قراردادهای نفتی و FATF با بهانه عدم ارتباط به مجلس ارائه نمی‌شود

نماینده فلاورجان گفت: دولت با بهانه آنکه قراردادهای نفتی و FATF‌ ربطی به مجلس ندارد آنها را ارائه نمی‌کنند اما نمایندگان دلسوز ملت هستند.

میرحسینی خالقی/*قراردادهای نفتی و FATF با بهانه عدم ارتباط به مجلس ارائه نمی‌شود/ لاریجانی: این دو قرارداد در مجلس بررسی شده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان طی تذکری براساس ماده 24 که مبتنی بر اقتدار مجلس است در صحن علنی امروز سه‌شنبه 6 مهرماه خطاب به لاریجانی گفت: اکنون مدتی است قراردادهای نفتی و FATF  را با بهانه اینکه ربطی به مجلس ندارد به صحن علنی ارائه نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: براساس گزارشی که مرکز پژوهش‌ها ارائه کرده است FATF‌باید در مجلس بررسی شود و ما براساس این قرارداد به نوعی خود تحریمی انجام می‌دهیم.

نماینده فلاورجان خطاب به لاریجانی رئیس مجلس تأکید کرد: لطفا زمانی را قرار دهید تا این قرارداد به مجلس آمده و بررسی شود زیرا نمایندگان صلاح کشور را می‌خواهند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی گفت: جلسه گذشته هم تذکری در رابطه با قراردادهای نفتی در صحن علنی مجلس ارائه شد و بنده باید اعلام کنم که مجلس در جریان این قراردادها قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا 15 مورد ایراد در مورد قراردادهای نفتی وجود داشت که به نمایندگان هم اعلام شده بود ایرادات خود را به هیئت تطبیق ارائه کنند و تمام این‌ها بعد از جمع‌بندی و همچنین مسائل مطرح شده در جلسه غیرعلنی به دولت ابلاغ شد و آنها نیز تماما اجرا کردند.

لاریجانی بیان داشت: این سیستمی که وجود داشت به همراه 15 مورد ایراد به صورت رسمی به دولت ارائه شد و آنها نیز طی دو مصوبه آن را اصلاح کردند، حال بعد از اصلاح اگر مطلب دیگری نمایندگان دارند بیان کنند.

لارگانی گفت: تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری رونق اقتصاد و مقابله با رکود از مباحثی است که مطالبات اصلی مردم است و باید مورد توجه ویژه مجلس دهم قرار گیرد مردمی که از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند و به امید حل مشکلات زندگی خود رأی داده‌اند و منتظرند تا آنها به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند.

وی در ادامه افزود: FATF به عقیده دلسوزان نظام اقدامی از سوی غرب در تکمیل پروژه تحریم محسوب می‌شود و این پروژه جدید خود تحریمی به اقتصاد و امنیت ملی خدشه وارد می‌کند دنیا بداند که مبارزه با پولشویی در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد تأکید و الزام و مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

موسوی لارگانی تصریح کرد: آنچه جای تأمل دارد برخورد دوگانه غرب در قبال گروه‌های تروریستی همچون منافقین و داعش است ضروریست که به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و جدی به کشور این موضوع در مجلس مطرح و براساس اصل 77 قانون اساسی مفاد توافق مورد بررسی و تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: مجلس ، فلاورجان ، لارگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار