نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم FATF مثل برجام نشود که روز اول گفته شد با پذیرش برجام تحریم‌ها برداشته می‌شود اما بعد از مدتی اقدامات موثری از طرف مقابل صورت نگیرد.

FATF جا پای برجام نگذارد/ با مخالفان بین‌المللی همراهی نکنیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  در صحن علنی مجلس سه‌شنبه 6 مهرماه گفت: ما در گذشته در مجلس سه قانون تصویب کردیم و هر سه محور کار FATF برای مبارزه با تصاحب مالی  بوده است.

وی در ادامه  افزود: اولی قانون سلامت اداری و مبارزه با فساد است که در دوره هشتم مجلس تصویب شد و دومی مبارزه با پولشویی است که در سال 83 تصویب شد و یکی هم قانونی است که در مجلس نهم و اواخر آن بعد از سه دوره رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان به قانون حمایت از مبارزه برای مقابله با حمایت مالی از تروریسم تصویب شد.

فرهنگی تصریح کرد: ما نه با موضوع این سه قانون مشکل داریم نه با تلاش دولت برای خروج کشور از لیست سیاهی که خودشان تنظیم کردند و تشکر می‌کنیم از مجموعه تلاش‌هایی که در این جهت شکل گرفته است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: چیزی که مایه نگرانی است همان موضوعی است که آقای طیب‌نیا در فرمایشات خود به آن اشاره کردند که جای نگرانی نیست اما بخش قابل توجهی از همکاران ما در مجلس احساس می‌کنند که جای نگرانی وجود دارد اصرار ما و مجلس و دلسوزان نظام انقلاب اجرای همان قوانین مصوب است و عدم تخطی از همان قوانین مصوب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درآن قوانین همه ملاحظات را دیدیم و همه نگرانی‌ها را رفع کردیم اگر در آن چارچوب عمل کنند از آنها سپاسگزاری هم خواهیم کرد به شرط آنکه این امر مثل برجام نشود که روز اول گفته شد با پذیرش برجام تحریم‌ها برداشته می‌شود اما بعد از مدتی خودمان اعتراف می‌کنیم که اقدامات موثری از طرف مقابل صورت نگرفته است و گرفتاری برای کشور درست نکنیم و در داخل کشور با مخالفان بین‌المللی همراهی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار