آبادان رتبه نخست تولید محصول سالم درخوزستان را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت اراضی این شهرستان در تولید خرما گفت: به منظور تولید محصول سالم تاکنون آموزشهای زیادی به صورت چهره به چهره توسط مروجین ارائه شده است.

ناجی شهیب زاده افزود: با بالا رفتن سطح آگاهی کشاورزان و حمایت از تولید کنندگان محصول سالم در سالهای آینده بخش زیادی از تولید خرما زیر پوشش محصول سالم می‌رود.

وی در توضیح محصول سالم گفت: محصول سالم، محصولی بوده که دارای حد مجاز باقی مانده آفت‌کش، عناصر، فلزات و سموم است.

مدیرجهاد کشاورزی آبادان از ارتقای سطح سلامت جامعه و پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری ها از جمله سرطان به عنوان مهمترین اهداف تولید محصول سالم عنوان کرد.

شهیب زاده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج بهره بردار موفق به تولید محصول سالم شده اند و پرونده ۲ بهره بردار دیگر نیز در دست اقدام است.

وی گفت: پروژه مدیریت تلفیقی با آفات و در نهایت تولید محصول سالم از جمله پروژه های مهم این مدیریت است که توسط مروجین مراکز خدمات و ناظرین شبکه مراقبت به بهره برداران آموزش داده می شود.

شهیب زاده افزود: کارشناسان طی مرحله داشت و برداشت در زمینه مبارزه غیرشیمیایی با آفات و بیماریها گام به گام همراه نخل دار هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.