گفتگوی فواد معصوم و حیدر عبادی درباره عملیات آزادسازی موصل

رئیس جمهور عراق در دیدار با نخست وزیر این کشور به بررسی آمادگی‌های نظامی لازم برای اجرای عملیات موصل پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، و فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، در دیدار روز گذشته (دوشنبه) خود، اولین سفر هیئت عراقی به نیویورک برای حضور در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و آمادگی‌های نظامی لازم برای عملیات آزادسازی موصل را بررسی کردند.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت فاصله گرفتن از مسائل شخصی در روند آزادسازی اراضی عراق از دست تروریست تاکید کردند.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر عراق روز گذشته‌ (دوشنبه) با فواد معصوم در دفتر خود در بغداد دیدار کرد.

فواد معصوم در این دیدار پیروزی‌های نیروهای عراقی را در آزادسازی قیاره، شرقاط، زویه و دو جزیره هیت و رمادی ستود. 

رئیس جمهور عراق به بررسی سفر حیدر عبادی و هیئت همراه وی به نیویورک بمنظور حضور در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل، نتایج مثبت این سفر برای کشورش و اعلام حمایت حکومت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از نیروهای این کشور در مبارزه علیه تروریست‌های داعش پرداخت.

دو طرف در این دیدار اوضاع سیاسی کشور عراق را بررسی کردند و بر اهمیت وحدت کلمه و نیرو برای عبور از چالش‌های موجود و رسیدن به امنیت تاکید کردند. چالش‌هایی که دولت عراق توانسته است بخش قابل توجهی از آنها را پشت سر بگذارد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، بررسی آمادگی‌های نظامی، سیاسی و انسانی برای اجرای عملیات موصل و فراهم‌آوری امکانات لازم برای پیروزی در آن از مهمترین مسائل مورد بحث دو طرف در این دیدار بود.

رئیس جمهور عراق و حیدر عبادی در پایان دیدار خود بر اهمیت برتر بودن مصلحت کشور، ادامه تلاش برای اصلاح مشکلات در تمامی عرصه‌ها و فاصله گرفتن از مسائل شخصی در مبارزه علیه تروریست‌های داعش تاکید شد. مسئله‌ای که در مسیر ریشه‌کن کردن تروریست‌های داعش، بحرام مالی و سایر چالش‌ها در عراق مشکل آفرینی می‌کند.

حیدر عبادی چندی پیش اعلام کرد: پیروزی نیروهای عراقی در نبرد موصل نزدیک است و برای تروریست‌های داعش جایی در عراق وجود ندارد.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار