یکی از اهداف انجمن متروپلیس تعامل و هم‌ افزایی برای توسعه همه‌ جانبه کلانشهرها است

تاکید شهردار مشهد بر هم‌ افزایی برای توسعه همه‌ جانبه کلانشهرها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ شهردار مشهد عصر امروز در دوره آموزش بین‌ المللی متروپلیس با بیان این مطلب گفت: نشست متروپلیس بستری مناسب برای توجه به نیازهای انسان‌ ها است و مشکلات کلانشهرها با ایجاد بسترهای هم‌ افزایی در متروپلیس برطرف می‌ شود.

سید صولت مرتضوی، با بیان اینکه حقوق ساکنان کلانشهرهای اسلامی مورد غفلت مجامع بین‌ المللی قرار گرفته است، افزود: با توجه به اوضاع بحرانی برخی کلانشهرهای اسلامی از جمله در یمن، سوریه، بحرین و سایر شهرهایی که کمترین حقوق مردمی نادیده گرفته می‌ شود داریم، بنا داریم برای رفع مشکلات آنها تبادل نظر شود.

او با اظهار اینکه امروزه موضوع حقوق بشر در جامعه جهانی مغفول مانده، بیان کرد: بیش از 19 ماه است که شهرهای یمن در تصرف است اما مجامع بین‌ المللی توجهی به این موضوع ندارند.

مرتضوی از آلودگی زیست‌ محیطی به‌ وجود آمده در کلانشهرها به واسطه توسعه صنعتی به عنوان یک چالش بسیار بزرگ یاد کرد و افزود: برنامه‌ های بلند‌مدت، میان‌ مدت و کوتاه‌ مدتی در شهرداری مشهد تدوین شده که در آن بهسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی و توسعه فضای سبز در اولویت قرار گرفته شده است.

مرتضوی سرانه فضای سبز در مشهد مقدس را 13.5 متر مربع اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است که این میزان تا پایان سال به 14 متر مربع برسد و در طول 3 سال اخیر برای رسیدن به این رقم، 12 میلیون مترمربع به فضای سبزی شهری اضافه شده است.

شهردار مشهد‌مقدس با اشاره به طرح‌ های مربوط به انتقال منابع آلاینده از مشهد‌، تصریح کرد: استفاده از فاینانس برای این موضوعات در نظر گرفته شده است اما به علت تحریم نمی‌ توان آن‌ ها را اجرایی کرد و اگر متروپلیس در این زمینه هم‌ افزایی داشته باشد مشکلات حوزه سرمایه‌ گذاری به طور کامل رفع می‌ شود.

مرتضوی با بیان اینکه بخش زیادی از بودجه شهرداری توسط سرمایه‌ گذاری داخلی تأمین شده است، خاطرنشان کرد: در این بخش 3.5 میلیون دلار اعتبار برای شهرداری مشهد در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آن تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام// ا س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار